Fick fuelcellen idag och imorgon bör jag få min 3" LMM från 960n.
Idag lyfte jag spisen, SJÄLV, ska tilläggas, vilket helvete att lyfta med lådan på
Men det gick!
Här tappade min surrning fästet och motorn höll på att åka i backen, fick som tur var in domkraften under så jag kunde surra dubbelt och lyfta upp den igen! SVETTIGT!
ÄNTLIGEN i säkerhet!
La även in en beställning på KL-racing precis.
Varor:
------------------------------------------------------------------------------------
1 st T04 / HX35-40 / K27 (Art.Nr.: ) 240 kr
1 st T04 packning ( K27 /Hx35,40) (Art.Nr.: ) 135 kr
1 st HX40 (Art.Nr.: ) 395 kr
1 st _5 cyl vit motor (Art.Nr.: ) 550 kr
1 st HX 40 downpipe (Art.Nr.: ) 180 kr
1 st oljekyl 25 rader (Art.Nr.: ) 850 kr
1 st _Intercooler 4" "Race" 77cm (Art.Nr.: ) 1995 kr
1 st _HKS-Model 50mm (Art.Nr.: ) 1495 kr
1 st Bränsletrycksregulator /Nya Modellen / (Art.Nr.: ) 675 kr
TOTALT: 6515 kr (frakt och postförskott tillkommer)
Idag la jag in en beställning på en Bredbandslambda, sond och display, 2800kr.
Skruvade bort växellådan idag, och när jag skulle tabort tryckplattan så hade jag inga torx så jag åkte till stan för att köpa så fanns det inte där! Sur man blir, jävla Claes Ohlsson!
Så jag roade mig med att skruva bort spjället på GLT insuget och att lossa grenröret på motorn.
Imorgon blir det Biltema och tabort tryckplattan, svänghjul och montera i stativet. Sedan riva bort sakerna så att jag kan skicka iväg dem Måndag morgon (block, topp).
Bilder från idag.
Orginal grenrör + turbo (säljes).
3" spjället från GLTmotorn som jag skall montera på den nya spisen.
Växellådan borttagen.
Idag blev det en tur till Biltema efter misslyckande på Claes Ohlsson igår. Köpte på mig verktyg för 2500kr, blir en hel del alltså.. Porrbutik!
Tryckplattan och lamellen bort. Slitnaste lamellen öster om USA.
Motorn ÄNTLIGEN monterad i stativet!
Insuget borta.
Ventilkåpan/överfallen borta.
Här slutade jag för dagen. Skulle lossa toppen men mutterknackaren bara hostade, blir att förlänga lååångt imorgon, kan inte vara rätt moment på den alltså, måste vara 200nm+