Halloj,
Jag är totalt ny när det kommer till bilstereo ljud, jag har försökt hitta
information på nätet och även pratat med diverse stereo säljare, men
det känns som det bara blir jobbigare att välja ju mer info jag får.
Jag har precis beställt en JVC KD-AVX33 (för den hade roliga funktioner)
men nu känner jag att jag vill även kasta ut orginal högtalarna, och få lite bättre ljud.
BRL försäljaren sa till mig att det inte är någon ide att skaffa en baslåda, då jag har en sedan, han sa att det inte skulle göra någon skillnad i bilen, bara för dom utanför.
Jag vill nog inte installera högtalare på hatthyllan, om det innebär att såga och sånt
Ifall ni hade 6-7k att spendera, vad skulle ni införskaffat då, för att få ett bra ljud.
Bra ljud för mig, är när jag kan spela högt utan att det skallrar i högtalarna, och det låter som dom ska gå sönder. Ett högt och rent ljud helt enkelt, med bass också.
Jag har dock inga planer att spela högst av alla, men vrider man på volymen, så ska det ju höras lite.
Fråga mig inte märket på högtalarna jag har nu, dom satt i när jag köpte bilen. Det är helt ok ljud, men saknar det där sista, ni vet när det känns som man står på en konsert.
Avslutningsvis, jag vet att det finns folk som inte gillar poster som denna, då all information jag behöver finns runt om på nätet, men jag vet faktiskt inte vad exakt det är jag ska leta efter, jag kanske inte ens behöver byta högtalarna, bara köpa någon grej som gör att det låter bättre, vad vet jag.
Tack på förhand