3459
Sök

chipad elr inte chipad?

338 Inlägg
5 juni 2007
Trådstartare
#1
Har en 850 GLT 95a med en 97a motor i, hur kan man kolla om den är chippad elr inte chippad? smile


371 Inlägg
5 juni 2007
#2
testa en annan glt i bra skick och jämför tongue

Life is a bitch, then u die

338 Inlägg
5 juni 2007
Trådstartare
#3
zander skrev:
testa en annan glt i bra skick och jämför tongue

har kört mot en 92a och en 93a 850 GLT å dom piskade jag =P kan man inte kolla om de är orginalchippet som sitter i ?


666 Inlägg
5 juni 2007
#4
har du laddtrycksmätare i den så kan du se hur långt den går jämfört me orginal, eventuellt koppla in en laddmätare å se vad den laddar


207 Inlägg
5 juni 2007
#5
silverbird skrev:
har du laddtrycksmätare i den så kan du se hur långt den går jämfört me orginal, eventuellt koppla in en laddmätare å se vad den laddar

haha jag tror inte en laddtrycksmätare skulle visa så mkt i en glt:D

Fotograf
1 319 Inlägg
5 juni 2007
#6
det är väll bara ta ur data boxen och kolla ett starkt tips. annars så kan du ställa bilen i bromsbänk och har du mer än 170hk så är den ju chipad

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

SSS -12
3 217 Inlägg
5 juni 2007
#7
Sorling skrev:
silverbird skrev:
har du laddtrycksmätare i den så kan du se hur långt den går jämfört me orginal, eventuellt koppla in en laddmätare å se vad den laddar

haha jag tror inte en laddtrycksmätare skulle visa så mkt i en glt:D

Nja, den hade nog stått mest stilla! tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Volvo turbo trimmare
195 Inlägg
5 juni 2007
#8
haha laddmätaren hade visat minus på vacumet.. o aldrig passerat noll..

137 Inlägg
7 juni 2007
#9
Mange_GVe skrev:
Har en 850 GLT 95a med en 97a motor i, hur kan man kolla om den är chippad elr inte chippad? smile

varför ska man chipa en sugis??????????????????????????????????????????????  lär nog inte va chipad=)


Volvoskadad
6 017 Inlägg
7 juni 2007
#10
jsupreame skrev:
Mange_GVe skrev:
Har en 850 GLT 95a med en 97a motor i, hur kan man kolla om den är chippad elr inte chippad? smile

varför ska man chipa en sugis??????????????????????????????????????????????  lär nog inte va chipad=)

håller med, ganska onödigt

Jonas

3 Inlägg
26 oktober 2008
#11
Vad innebär "sugis"

Gorgilus addictus
4 760 Inlägg
26 oktober 2008
#12
freddan_75 skrev:
Vad innebär "sugis"

Motor utan turbo är en sugis.

Dvs, motorn får dra in luften själv.
Men med en turbo så får den hjälp med att få in mycket mer luft och bränsle. vilket i sin tur ger skapligt mer effekt.
Senast redigerat av THEBADGUY (26 oktober 2008)

Allt för den där jävla hatten!

3 Inlägg
26 oktober 2008
#13
ok. om jag vill få lite mer efekt på en 850 t5 vad gör jag enklast? är ingen mekaniker direkt smile

Ace Ventura
1 240 Inlägg
26 oktober 2008
#14
freddan_75 skrev:
ok. om jag vill få lite mer efekt på en 850 t5 vad gör jag enklast? är ingen mekaniker direkt smile

Chippar kanske tongue


741 Inlägg
26 oktober 2008
#15
Finns det ens chipp till en 850 glt? totalt onödigt och chippa en bil utan turbo, får inte ut några större mängder effekt iallafall..

76 Inlägg
26 oktober 2008
#16
freddan_75 skrev:
ok. om jag vill få lite mer efekt på en 850 t5 vad gör jag enklast? är ingen mekaniker direkt smile

skruvar bort kåpan(värmeskölden på turbon) omdu har en) sen skruvar du ihop stången mellan turbon WG:n skruva dock inte ihop den för mycket har du sep laddtrycksmätare så är det det bästa ...så att laddet inte blir för högt...körde ca 1bar utan problem på min fd t5:a... det är lätt ...sen finns det ju folk som chippar boxen


3 Inlägg
26 oktober 2008
#17
ok, då har jag lite å göra då tackar. Har ingen separat tryckmätare, den visar inte i siffror hur mycket den laddar bara en nål som går från svart till vitt och den ligger aldrig på max

741 Inlägg
26 oktober 2008
#18
freddan_75 skrev:
ok, då har jag lite å göra då tackar. Har ingen separat tryckmätare, den visar inte i siffror hur mycket den laddar bara en nål som går från svart till vitt och den ligger aldrig på max

Vill du riskera att din bil kan spika sönder eller rent av motorras så lyssnar du på Illegal_driver! det finns en anledning till att folk chippar sina bilar och inte ställer upp laddet själv smile

CNC operatör
280 Inlägg
26 oktober 2008
#19
Joo skrev:
freddan_75 skrev:
ok, då har jag lite å göra då tackar. Har ingen separat tryckmätare, den visar inte i siffror hur mycket den laddar bara en nål som går från svart till vitt och den ligger aldrig på max

Vill du riskera att din bil kan spika sönder eller rent av motorras så lyssnar du på Illegal_driver! det finns en anledning till att folk chippar sina bilar och inte ställer upp laddet själv smile

Chippet styr väll inte hur mkt den laddar ? man chippar väll den för att den ska ge mer soppa, om man byter chippet i bränsle boxen så klart .. och sedan ställer trycker manuellt? eller? :s

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

1 867 Inlägg
26 oktober 2008
#20
På gamla bonnmotorer är det så, nyare bilar har magnetventiler som styr laddtrycket via boxen.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.


Sök