2081
Sök

Vaxning av bilen..behöver svar på en fråga.

956 Inlägg
6 juni 2007
Trådstartare
Nu är det så att jag köpt vax till bilen..Ska till att vaxa snart...Läste på baksidan av flaskan att man ska undvika att vaxa  på lister, backspeglarna m.m..För att de blir mattiga...Nu är så att backspeglarna,listerna.vingen, kjolpaket är lackade i bilens färger...Frågan är då.Går det att vaxa dessa detaljer utan att det blir matta?..Själv tycker jag att det borde när det är riktigt lackade..Men är inte säker...

eldus veldus

Beredare
561 Inlägg
6 juni 2007
E bara att köra på..... De menar svarta lister

Mvh Jonas

15 Inlägg
6 juni 2007
Ja de menar olackade plastdetaljer på bilen som vaxets krita fastnar och missfärgar. Smörj in såna delar med vinylglans innan vaxning så är det lättare få bort om det skulle råka komma vax där.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
6 juni 2007
eller använd back to black

90 Inlägg
6 juni 2007
eller skit i o få vax på plasten gonom att dra en tejp, t o m proffsen gör de(sägs de) ; )

Smålänning
7 887 Inlägg
6 juni 2007
Ja, du kan vaxa lackade lister och kjolar.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Avstängd
64 Inlägg
6 juni 2007
Kan vaxa rutor också om man vill. Men inte vaxa i Solen.

Avstängd
658 Inlägg
6 juni 2007
lr köper du ett vax som inte färgar lister å plast....men e det lackat så e det bara att mata på wink

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
6 juni 2007
Om det nu är så att du har svarta olackade lister som du inte vill ha vax på.. Använd en bit maskeringstejp så kommer det bara bli finfint... och på tal om dina ex olackade lister som nu är lackade så är det bara att börja polera och vaxa hur mycket du vill.. i princip iaf tongue
Det du ska akta dig för om du nu ska polera också är att inte hålla allt för länge på samma ställe med rondellen så att lacken blir för varm.. då bränner du lacken och det är inte snyggt kan jag säga!!

Team Insane Racing

En gång Volvo, alltid Volvo
165 Inlägg
6 juni 2007
TurboAnders skrev:
eller skit i o få vax på plasten gonom att dra en tejp, t o m proffsen gör de(sägs de) ; )

Att jag aldrig tänkt så långt lol.

81 Inlägg
6 juni 2007
Hur pass mycket kan man lita på vax som det står på flaskan, inget problem att vaxa i solen?

Avstängd
658 Inlägg
6 juni 2007
Liman skrev:
Hur pass mycket kan man lita på vax som det står på flaskan, inget problem att vaxa i solen?

personligen hade ja aldrig vaxat i solen oavsett...finns ingen anledning...bättre inomhus.

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

6 Inlägg
6 juni 2007
Ja vaxar man utomhus finns ju alltid risken att damm och sand kan blåsa på bilen utan att man hinner märka det.

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
6 juni 2007
Jag stog ute, i skuggan och drog på rubbing på min bil, när jag hade gjort hela bilen, och börjat med vax så såg jag allt jävla damm och skit som hade kommit, och fult blev det. Den ser förjävlig ut nu. Orkar inte hålla på med en svart bil så jag gör som den lata, lämnar in den på rekond, för att få ordning på lacken  big_smile

Vilket jävla drag :)

Sök