ja jag funderar på att montera ett sportluftfilter på våran volvo s60 2,4 T men hur gör jag med lmm en? hur ska jag sätta den? kan något pajja osv? tacksam för svar lmm= luft masse mätare MVH
Du bör inte ha sportluftfilter som ska oljas in om du har lmm efftersom oljan förstör lmm. Men det finns filter som inte ska oljas in oxå, leta effter ett sådant.
Lmm sätter du fast med ett fäste som du kan bygga själv eller köper du ett kit så får du med det.
Du bör inte ha sportluftfilter som ska oljas in om du har lmm efftersom oljan förstör lmm. Men det finns filter som inte ska oljas in oxå, leta effter ett sådant.
Lmm sätter du fast med ett fäste som du kan bygga själv eller köper du ett kit så får du med det.
Mvh Dennis
Vad yrar du i? Inga som helst problem att ha filter som ska behandlas, om man gör det enligt instruktioner och rekomendationerna, enda gången det finns risk att behandlingen förstör LMM är när du överdoserar och det överblivna dras in.
den ska sitta kvar, ditt nya filter ersätter bara original filterbox, var bara noga med att fästa upp den ordentligt för volframtråden inuti är ganska känslig för vibrationer och stötar
bara lossa två skruvar i luftburklocket så kan du sätta fast det öppna filtret på din lmm.. om du kör öppet filter o det ska oljas in så ta det lugnt med oljan... men funkar perfekt på min v 70 t5 med öppet filter iaf