3205
Sök

Dyrare försäkring snart!

volvoraggare
4 776 Inlägg
7 juni 2007
#21
om ändå bensinskatten sänktes så då skulle man bli nöjdare

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
7 juni 2007
#22
Förbannade moderater... Skinna vanligt folk på det viset. Fy fan!

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
7 juni 2007
#23
Helt rätt! Tvinga ut dom långt ute på landet med existensminimum. Tvinga dom att använda en ganska törstig och dyr bil, och ca 2,5-3 mil till närmaste samhälle och affärer så kanske dom inte vore så kaxiga längre.


twin_cam skrev:
Izual skrev:
Så länge som kollektivtrafiken inte fungerar eller dom har vettiga alternativ förstår jag inte politikernas hat mot bilister.

Dom höjer skatterna, bensinpriset stiger om några år kommer man knappt ha råd att ha bil.

Om jag inte hade bilen skulle jag ta mig till jobbet var 6'e vecka ungefär eftersom det är bara med ett visst schema det matchar med busstiderna.
Det är såhär:
Dom allra flesta politikerna bor i stockholm, right? I stockholm så har dom antagligen gångavstånd till både ICA, McDonalds, Resturanger, Bio, Köpcentra.

Har dom inte det så finns det tunnelbana, antagligen inom promenadavstånd, och skulle dom inte orka gå, så finns det en miljon taxibilar i stockholm.

Med tunnelbana, eller buss, kan dom sedan ta sig i stort sett vart dom än vill i stockholm med förorter.

Att det även är vissa trafikproblem under rusningtid i den stan gör att politikerna vill skatta bort bilismen.

Dock så verkar dom tro att hela sverige är som stockholm. Här där jag bor så ser man sällan en taxi, bussarna går på usla tider, och inte dit man vill, och det närmaste man kommer tunnelbana är väll grävlinghålorna i skogen.
Och då är det i kalmar, som ändå är en relativt stor tätort, och jag vet att på landet så är det ännu sämre.

Det funkar inte i längden att cykla eller gå 3 - 4 mil för att komma till närmsta affär.

Nej leve veteranbilar. Om alla köper varsin veteranbil, för att bara behöva betala försäkringen, så kommer vi billigt undan, samtidigt som det blir som staten vill, nämligen bättre miljö (hrm..)
Påpekar någon något, så talar vi om att vi inte bor i stockholm, och att vi är i behov av en bil, och detta är den enda bil vi har råd att äga p.g.a deras straffbeskattning.

Mina synpunkter. Kom gärna med kommentarer.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

volvoraggare
4 776 Inlägg
7 juni 2007
#24
Irmscher Vectra skrev:
Förbannade moderater... Skinna vanligt folk på det viset. Fy fan!
moderater är ju änna djävla grisar asså. snor för hos vanligt folk som vill göra rätt för sig asså.kom på ett sätt om alla bytte regplåtar med varann och regpapper då skulle det bli kaos för dom hehe. då när dom kollar vad man har för bil så ser dom att jag har en v70 av 98 år modell. men då säger man jag har en 240 från 84 osv osv

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

135 Inlägg
7 juni 2007
#25
Irmscher Vectra skrev:
Helt rätt! Tvinga ut dom långt ute på landet med existensminimum. Tvinga dom att använda en ganska törstig och dyr bil, och ca 2,5-3 mil till närmaste samhälle och affärer så kanske dom inte vore så kaxiga längre.
Skitbra! Politiker borde tvingas prova på att leva på olika platser och med olika mängder pengar för att få en inblick hur olika människor lever så de kan fatta lite bättre beslut inom olika områden.


volvoraggare
4 776 Inlägg
7 juni 2007
#26
eller så kan ju prova med att leva på 6100 i månaden

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Bobo
7 juni 2007
#27
terazzi skrev:
Dessa jävla moderater!! Fattar inte varför dem ens gör det, massa som inte ens kommer ha råd o köra bil längre=en del som säkerligen inte kan komma till jobbet pga detta.. detta gynnar bara dem rika svinen!!! Läste om det idag och fan vad sur man blir,.
Så man får inte vara rik enligt dig? jag är själv inte rik men varför skulle jag kalla rika för svin, är väl kul att det går bra för vissa så länge det är ärliga affärer.

Proljece?
1 464 Inlägg
7 juni 2007
#28
Tycker inte att det är rätt att säga så... bensin är dyr jo men alltså ffs skit i och kör bilen då alla har alltid vetat att det är dyrt att ha bil varför klaga. Jag satt och tänkte på att 100kr är inte 100kr när jag va liten men sånt är livet min mormor köpte godis för 1öre då va det typ 10kr eller nått kanske till och med mer 80år sen. Idag köper man godis för 40kr. Allt blir dyrare med tiden men deremot så höjs ju lönerna och barnbidragen/studiebidragen. Så jag ser inga direkt problem med det tycker det är bra. Stoende ovationer till moderaterna smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

385 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
#29
haxer skrev:
Tycker inte att det är rätt att säga så... bensin är dyr jo men alltså ffs skit i och kör bilen då alla har alltid vetat att det är dyrt att ha bil varför klaga. Jag satt och tänkte på att 100kr är inte 100kr när jag va liten men sånt är livet min mormor köpte godis för 1öre då va det typ 10kr eller nått kanske till och med mer 80år sen. Idag köper man godis för 40kr. Allt blir dyrare med tiden men deremot så höjs ju lönerna och barnbidragen/studiebidragen. Så jag ser inga direkt problem med det tycker det är bra. Stoende ovationer till moderaterna smile
Bra...? Det är orimligt med så höga försäkringskostnader! Hur kan det vara motiverat att man ska betala halva bilens värde i försäkring? ge mig ett vettigt svar på det om du kan!Fattar inte hur du tänker faktiskt... det är väl inte bra när nånting blir dyrare? :S
Min åsikt iaf.

1 256 Inlägg
7 juni 2007
#30
Sluta gnälla över att försäkringarna är dyra och blir dyrare.
Är ni snåla så ska ni fan inte ha en fin bil.


385 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
#31
Jonni skrev:
Sluta gnälla över att försäkringarna är dyra och blir dyrare.
Är ni snåla så ska ni fan inte ha en fin bil.
Snåla??? Det måste väl ändå finnas en gräns för vad en försäkring är värd? (halva bilens värde?!?)
Och för oss som inte har så mkt pengar är det tillräckligt dyrt som det är, man måste inte ha en "fin" bil för att det ska kosta mycket...

Proljece?
1 464 Inlägg
7 juni 2007
#32
Jonni skrev:
Sluta gnälla över att försäkringarna är dyra och blir dyrare.
Är ni snåla så ska ni fan inte ha en fin bil.
Håller med till fullo har man inte råd att ha bil så ska man inte nån heller. Bil är DYRT så enkelt är det!! mad

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Miklen
7 juni 2007
#33
japp å att åka tåg,flygplan,spårvagn eller annat kommunalt tjosan hejsan är ännu dyrare.. ähh förresten..plocka bort flygplan tongue

Fotograf
1 319 Inlägg
7 juni 2007
#34
Inlägg raderat av admin


• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.

Senast redigerat av chrizz (8 juni 2007)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

terazzi
7 juni 2007
#35
Bobo skrev:
terazzi skrev:
Dessa jävla moderater!! Fattar inte varför dem ens gör det, massa som inte ens kommer ha råd o köra bil längre=en del som säkerligen inte kan komma till jobbet pga detta.. detta gynnar bara dem rika svinen!!! Läste om det idag och fan vad sur man blir,.
Så man får inte vara rik enligt dig? jag är själv inte rik men varför skulle jag kalla rika för svin, är väl kul att det går bra för vissa så länge det är ärliga affärer.
Klart man får!!
det är ju det moderaterna som är svin, hur många här inne tycker om denna höjningen då? kolla själv så ser du hur lyckat det är.. bil må va dyrt men och höja det mer är fan rent vansinne!! Bara dem rika som kommer ha råd och köra, dem glömmer ju helt medelsvensson..

Proljece?
1 464 Inlägg
7 juni 2007
#36
terazzi skrev:
Bobo skrev:
terazzi skrev:
Dessa jävla moderater!! Fattar inte varför dem ens gör det, massa som inte ens kommer ha råd o köra bil längre=en del som säkerligen inte kan komma till jobbet pga detta.. detta gynnar bara dem rika svinen!!! Läste om det idag och fan vad sur man blir,.
Så man får inte vara rik enligt dig? jag är själv inte rik men varför skulle jag kalla rika för svin, är väl kul att det går bra för vissa så länge det är ärliga affärer.
Klart man får!!
det är ju det moderaterna som är svin, hur många här inne tycker om denna höjningen då? kolla själv så ser du hur lyckat det är.. bil må va dyrt men och höja det mer är fan rent vansinne!! Bara dem rika som kommer ha råd och köra, dem glömmer ju helt medelsvensson..
Nu glömmer du en sak medelsvensson är 30 år och har fast jobb. Dom har råd sluta grina för försäkringen please? lol

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

terazzi
7 juni 2007
#37
haxer skrev:
terazzi skrev:
Bobo skrev:

Så man får inte vara rik enligt dig? jag är själv inte rik men varför skulle jag kalla rika för svin, är väl kul att det går bra för vissa så länge det är ärliga affärer.
Klart man får!!
det är ju det moderaterna som är svin, hur många här inne tycker om denna höjningen då? kolla själv så ser du hur lyckat det är.. bil må va dyrt men och höja det mer är fan rent vansinne!! Bara dem rika som kommer ha råd och köra, dem glömmer ju helt medelsvensson..
Nu glömmer du en sak medelsvensson är 30 år och har fast jobb. Dom har råd sluta grina för försäkringen please? lol
Ja jo men den är/blir ju ännu högre, lixom inget o tjafsa om tongue
jag är inte ensam så wink  haha

volvoraggare
4 776 Inlägg
7 juni 2007
#38
haxer skrev:
terazzi skrev:
Bobo skrev:

Så man får inte vara rik enligt dig? jag är själv inte rik men varför skulle jag kalla rika för svin, är väl kul att det går bra för vissa så länge det är ärliga affärer.
Klart man får!!
det är ju det moderaterna som är svin, hur många här inne tycker om denna höjningen då? kolla själv så ser du hur lyckat det är.. bil må va dyrt men och höja det mer är fan rent vansinne!! Bara dem rika som kommer ha råd och köra, dem glömmer ju helt medelsvensson..
Nu glömmer du en sak medelsvensson är 30 år och har fast jobb. Dom har råd sluta grina för försäkringen please? lol
sen har vi alla som är sjukpensionärer eller arbetslösa ungdomar hur kul blir det för dom. jag är själv sjukpensoner sen  några år tebax och jag hatar det här med höjningen dom tar ju för fan och sabbar ens hobby asså. och busstiderna passar inte då jag ska dra till jobbet och så

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

385 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
#39
O alla "under medel" då...?
Vad jag menar är att det är helt orimligt att betala så mkt i försäkring för en relativt vanlig bil. Ha råd har man kanske, men är det verkligen motiverat?

volvoraggare
4 776 Inlägg
7 juni 2007
#40
KG skrev:
haxer skrev:
Tycker inte att det är rätt att säga så... bensin är dyr jo men alltså ffs skit i och kör bilen då alla har alltid vetat att det är dyrt att ha bil varför klaga. Jag satt och tänkte på att 100kr är inte 100kr när jag va liten men sånt är livet min mormor köpte godis för 1öre då va det typ 10kr eller nått kanske till och med mer 80år sen. Idag köper man godis för 40kr. Allt blir dyrare med tiden men deremot så höjs ju lönerna och barnbidragen/studiebidragen. Så jag ser inga direkt problem med det tycker det är bra. Stoende ovationer till moderaterna smile
Bra...? Det är orimligt med så höga försäkringskostnader! Hur kan det vara motiverat att man ska betala halva bilens värde i försäkring? ge mig ett vettigt svar på det om du kan!Fattar inte hur du tänker faktiskt... det är väl inte bra när nånting blir dyrare? :S
Min åsikt iaf.
haxer har ju glömt bort att han är en överklassare eller nå sånt. när man läser hans inlägg blir man bara förbannad han tänker i stort sätt på sig själv bara för att han  är modrat. vilket jag har fått intrycket av det han skriver

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer


Sök