Izual skrev:
Så länge som kollektivtrafiken inte fungerar eller dom har vettiga alternativ förstår jag inte politikernas hat mot bilister.
Dom höjer skatterna, bensinpriset stiger om några år kommer man knappt ha råd att ha bil.
Om jag inte hade bilen skulle jag ta mig till jobbet var 6'e vecka ungefär eftersom det är bara med ett visst schema det matchar med busstiderna.
Det är såhär:
Dom allra flesta politikerna bor i stockholm, right? I stockholm så har dom antagligen gångavstånd till både ICA, McDonalds, Resturanger, Bio, Köpcentra.
Har dom inte det så finns det tunnelbana, antagligen inom promenadavstånd, och skulle dom inte orka gå, så finns det en miljon taxibilar i stockholm.
Med tunnelbana, eller buss, kan dom sedan ta sig i stort sett vart dom än vill i stockholm med förorter.
Att det även är vissa trafikproblem under rusningtid i den stan gör att politikerna vill skatta bort bilismen.
Dock så verkar dom tro att hela sverige är som stockholm. Här där jag bor så ser man sällan en taxi, bussarna går på usla tider, och inte dit man vill, och det närmaste man kommer tunnelbana är väll grävlinghålorna i skogen.
Och då är det i kalmar, som ändå är en relativt stor tätort, och jag vet att på landet så är det ännu sämre.
Det funkar inte i längden att cykla eller gå 3 - 4 mil för att komma till närmsta affär.
Nej leve veteranbilar. Om alla köper varsin veteranbil, för att bara behöva betala försäkringen, så kommer vi billigt undan, samtidigt som det blir som staten vill, nämligen bättre miljö (hrm..)
Påpekar någon något, så talar vi om att vi inte bor i stockholm, och att vi är i behov av en bil, och detta är den enda bil vi har råd att äga p.g.a deras straffbeskattning.
Mina synpunkter. Kom gärna med kommentarer.