3219
Sök

Plocka ut 850-säten, är det svårt map sips?

6 Inlägg
8 juni 2007
Trådstartare
Tja.

Jag skulle vilja plocka ur sätena i min 854 - 97 glt. Dels för att tvätta mattorna, och dels för att dra stereokablarna ordentligt.

I haynes bok har jag läst att avaktivera sipsen är ganska avancerat och förknippat med fara.

Hur svårt är det? Borde man låta bilia ta hand om det? Är det någon som har erfarenhet av detta? Vet någon om Haynes beskriver det på ett bra sätt så att man kan göra det bra om man följer deras råd?

Tacksam för svar...

/Edgar

684 Inlägg
8 juni 2007
Absolut inte, jag bytade min inredning mot en R, med sips, du sätter bara plastspärren emellan som sitter under skyddet, och det ska mycket till innan sipsen smäller, för dden smäller endast om den får en hård stöt eller spark, sen baksätet drar du ut på 10 min framstolarna med. hur enkelt som helst lita på dig själv och lämna inte in.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

820 Inlägg
8 juni 2007
Jag undrar bara vad sipsen är för grej? och varför volvo uppenbarligen har något i bilen som är farligt och smäller...
Låter farligt smile

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
8 juni 2007
wh0re skrev:
Jag undrar bara vad sipsen är för grej? och varför volvo uppenbarligen har något i bilen som är farligt och smäller...
Låter farligt smile

Side Impact Protection System tror jag det står för.

De är väl typ som en krockkudde, fast i sidan istället..

Allt för den där jävla hatten!

Körv
3 535 Inlägg
8 juni 2007
Precis vad det är THEBADGUY smile

Truckdriving Man

1 878 Inlägg
8 juni 2007
bara till att plocka ut, jag hade inga problem överhuvvet taget med det. rätt simpelt. men ta de lugnt med sipsen bara smile

Pulare
248 Inlägg
8 juni 2007
Asså vart fan sitter de där krockkuddarna? Inte fan är de monterade i dörrarna iaf. Måste vara  i B stolparna isåfall? Och hur funkar det dära med fire curtains? Nån som sett de in action? sry om jag gled lite ifrån ämnet... men ta det lungt så bör det gå bra å plocka ur säterna...
Senast redigerat av Zlasher (8 juni 2007)

820 Inlägg
8 juni 2007
Ska inte dom utlösas när du slår en slägga i sidan på din dörr då?

Airbags ska väl fan inte utlösas för att man hoppar i sätet wink

684 Inlägg
8 juni 2007
Dom sitter i sidan på själv stolen. och har en stötsensor nere vid plastskyddet på sidan, dock ska du slå rätt hårt eller få en påkörning hårt i sidan so metallen viks in och den träffas, eller som i detta fallet är du klantig och tappar den på sidan stolen alltså så kan den utlösas.

Men det finns en säkerhets-plastspärr, som sitter brevid utlösaren (ska göra) som man ska sätta emellan så det inte blir möjligt att den utlöser om man är rädd för det.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

6 Inlägg
26 augusti 2007
Trådstartare
Tjena

Tack för alla lugnande svar, skall snarast ta itu med sätena.

/

Edgar

471 Inlägg
27 augusti 2007
När du skall ta bort ryggstöden där bak,så börja med det högra ryggstödet.Sitter en tapp på det vänstra ,som går in i det högra i nederkanten.Upptäckte det när jag bytte från textil till halvskinn på min.Och det underlättade senare när jag bytte til helskinn att man lärt sig det.

Sök