3257
Sök

Dra strömkabel från batteri -> slutsteg (Vectra -92)

11 Inlägg
8 juni 2007
Trådstartare
Mindes tiden från Volvo 760 när alla kabelhål praktiskt taget var klara...

Har börjat böka med att dra strömkabel från batteriet till skuffen i min Opel Vectra -92. Torde gå någorlunda sånär som på att jag inte hittar något ingångshål i torpedväggen!? Någon här som stått inför liknande problem och har nåt tips/förslag att dela med sig av?

Dvs om det finns något gömt hål någonstans eller ev. vart man skulle kunna våga sig på att borra?

Till sist en effektfråga. Originalkabelaget till framsystemet, någon som vågar gissa hur mycket effekt man kan köra på utan att kablarna brinner upp? Överlever de 75W RMS?

50 Inlägg
10 juni 2007
De finns en stor gummi-genomföring som används för en rätt grov kabelstam. Skär hål på den försiktigt. Då kan du dra strömkabeln genom den. Gjorde så på tjejens vectra -89... Sitter ganska precis rakt ovanför pedalerna. Kablarna till högtalarna är nog vanlig 0,75 kvadrat. Vet inte hur mycke effekt dom klarar, men kolla me nån här på garaget som tävlar så kan dom nog tipsa va den tjockleken klarar smile

385 Inlägg
10 juni 2007
Jag fick igenom strömsladden i hålet (som finns nånstans till vänster i motorrummet) utan att skära upp eller att ändra något.

joodå!
33 Inlägg
8 oktober 2007
jag har min kabel dragen genom bussningen där den stora kabelhärvan går inn.... 35mm2 går garanterat...

340 Inlägg
9 oktober 2007
dina kablar klarar 75wrms, det ska du inte oroa dig för.

442 Inlägg
9 oktober 2007
Reaver skrev:
De finns en stor gummi-genomföring som används för en rätt grov kabelstam. Skär hål på den försiktigt. Då kan du dra strömkabeln genom den. Gjorde så på tjejens vectra -89... Sitter ganska precis rakt ovanför pedalerna. Kablarna till högtalarna är nog vanlig 0,75 kvadrat. Vet inte hur mycke effekt dom klarar, men kolla me nån här på garaget som tävlar så kan dom nog tipsa va den tjockleken klarar smile

Gjorde också så. fast inte på en opel.

Sök