3199
Sök

Kapa HR Säkningsfjädrar.?

142 Inlägg
12 juni 2007
Trådstartare
#1
Har köpt säkningssats till min 850 sedan.
Sänkt den nu runtom men det blir nivå skillnad enligt mig.
OM jag vill ha den sänkt ca 2 cm, ska jag ta ett kvartsvarv eller ½ varv.?
Nån som gjort de som vet på ett ungefär.? smile

Behöver snabba svar.. smile

..,,Nilsson is over and out,,..
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay"

820 Inlägg
12 juni 2007
#2
Det är väl bara att mäta? :o och sen chansa lite på hur stor effekt din kapning gör när du lägger på 1,4 ton på dom 4 fjädrarna? smile

Jajjemen!
1 512 Inlägg
12 juni 2007
#3
Det beror ju lite på hur fjädern ser ut också.
Är den konisk går de ju inte roll (har själv gjort de misstaget)

Ja är inte hundra men jag tror du har konisk fjäder fram.. Men de kanske någon annan vet 100% säkert.
Hur som helst skulle nog ja kapa ett halvt varv..

Kapade sänkningsfjädrar på en bil ja hade tidigare.. å på dom fjädrarna så var varven tätare längst ner så när fjäder belastades låg dom varven ihop.. alltså sänktes bilen bara tjockleken på fjädern om ja kapade ett helt varv. Det hela slutade med att ja kapade bort 4 varv.. på en sänkningsfjäder yikes

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

142 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
#4
okey.. hehe.. dom e nog koniska..
jag ska nog skita i de. måste köpa lite hådare dämpare me för den går i när man svänger lite i hastighet typ en rondell..tongue

..,,Nilsson is over and out,,..
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay"

17 Inlägg
13 juni 2007
#5
mm klokt val alla fjädrar är härdade och kapar man i fjädrarna så tappar man härdningen i fjädern vilket kan resultera i att den brister så småningom.

Gasar tills det rasar, och rasar det så bygger man nytt....


Sök