2521
Sök

Gud vad jag blir trött! *gnäll*

23 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
#1
Höll på att gå i taket förut när en ringde på annonsen på bilen..

Vad sägs om detta:

"50 tusen får du bruden inte ett öre mer"

Jag är inte intresserad...

"Men jag får en med fyrhjulsdrift för samma pris"

Jag svarade att det knappast är nån ide att ha det på en så pass sänkt bil och ja en sportigare bil överhuvudtaget och att det inte är standard direkt. Plus att han kanske ska kolla efter en bil med det om det är en sån han söker. Sen frågar jag om det är någon speciel anledning till att han frågar om det var det på denna..

"Men man får brudar.. det är tufft och man får RESPEKT"

Jaha svarar jag.. (vad fan ska man säga?) och tycker att han nog får leta vidare.

"Puckade svenska bimbobrud"

KLICK (slänger på i örat på mig)

Önskar att sambon hade varit hemma eller att han inte hade ringt från hemligt fegisen..

mad

Livsnjutare
342 Inlägg
17 juni 2007
#2
Antar att det var en invadrare?

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

2 751 Inlägg
17 juni 2007
#3
LOL haha orka..


vet när ja skulle sälja min bil så ville en pruta ner den från 7000 till 1500kr... De va en mazda 323i 92, hade gått 10940mil... knappt nått rost på heller... O han skrev i stil med


"jag ger sista budet på 1500kr"

haha ja svarade inte ens tillbaka

Who Djaa bless no man curse

23 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
#4
Ja nån j-a måtta får det ju vara!

Vet inte om de tror att man är så puckad att man går med på dessa skambud eller om det är nån slags grej en del har fått för sig att göra så fort det kommer ut en ny annons på en bil? Man börjar fan undra...

Är det fler tjejer som fått höra sånt här trams eller brukar ni killar oxå få såna här idioter på tråden?

Satt och svor länge här...

Wankel
1 080 Inlägg
17 juni 2007
#5
vet hur det är...har 4 bilar, vill sälja 2 av dom men orkar fan inte med folket som ringer....

MDS Västerås

Giftig
419 Inlägg
17 juni 2007
#6
när ja skulle sälja min förra bil va det en som mejlade och sa att de vore den perfekta bilen för honom och bla bla bla och så vidare...hade satt ut den för 15000 och sen när vi ringdes å börja prata pengar frågade han om prutmån, då sa jag att jag kunde tänka mig att gå ner till 13000 om de vart en snabb affär.

Då sa han bara jaha, jag hade tänkt bjuda 4500.

Då blir man bara så jävla trött...(enligt rubriken) tror de att man ska gå ner till mindre än 2/3 av det ordinarie priset.

så jag bad han vänligt att han kunde glömma allt som hade med min bil att göra å sen sa jag hej då och la på luren

LTJD

23 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
#7
Ja det är ett heltidsjobb att sälja bilar verkar det som.. påminner lite att jobba på förskola titt som tätt.

Nej nästa gång ryter jag ifrån!tongue

Giftig
419 Inlägg
17 juni 2007
#8
Ja det finns då folk till allt.....tyvärr

Men lycka till med försäljningen iallafall och hoppas att du får iväg bilen till nån bra människa

LTJD

23 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
#9
_VeNoM_ skrev:
Ja det finns då folk till allt.....tyvärr

Men lycka till med försäljningen iallafall och hoppas att du får iväg bilen till nån bra människa
Tack så jättemycket!
Bilen ligger ju oss varmt om hjärtat så jag vill inte sälja den till nåt pucko hur som helst:P

volvoraggare
4 776 Inlägg
17 juni 2007
#10
dom där skojarna verkar ju bra dumma asså. antingen så ger man det som står i annonsen eller det pris man kommer överens om

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

volvoraggare
4 776 Inlägg
17 juni 2007
#11
Pixxxy skrev:
Höll på att gå i taket förut när en ringde på annonsen på bilen..

Vad sägs om detta:

"50 tusen får du bruden inte ett öre mer"

Jag är inte intresserad...

"Men jag får en med fyrhjulsdrift för samma pris"

Jag svarade att det knappast är nån ide att ha det på en så pass sänkt bil och ja en sportigare bil överhuvudtaget och att det inte är standard direkt. Plus att han kanske ska kolla efter en bil med det om det är en sån han söker. Sen frågar jag om det är någon speciel anledning till att han frågar om det var det på denna..

"Men man får brudar.. det är tufft och man får RESPEKT"

Jaha svarar jag.. (vad fan ska man säga?) och tycker att han nog får leta vidare.

"Puckade svenska bimbobrud"

KLICK (slänger på i örat på mig)

Önskar att sambon hade varit hemma eller att han inte hade ringt från hemligt fegisen..

mad
med 100% så var det en invandrare som kräver ju respekt för allt ju. du var bra att du dissa honom hehe

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Sleeper
3 084 Inlägg
17 juni 2007
#12
häromdagen var det en som bjöd 11000 på bror's derbi senda 05 som låg ute för 22000 konstigt händer alltid mig när man lägger ut grejor på blocket så ringer det alltid en turk som ger skambud sen säger man nej, så börjar dem spotta ur sig otrevligheter *suck*

(drar jag inte alla med utländskt ursprung över en kant men det är oftast dem som ringer och ska vara otrevliga)
Senast redigerat av Sushikocken (17 juni 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

23 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
#13
ironhead skrev:
dom där skojarna verkar ju bra dumma asså. antingen så ger man det som står i annonsen eller det pris man kommer överens om
Precis och så kallar man inte säljaren för puckad bimbobrud heller...

Eliminator
1 441 Inlägg
17 juni 2007
#14
Pruta måste man få göra, men bara på plats,, inte på telefon, de bilar jag har upplagda här har jag prutat ner mellan 25-35%. Kollar på bilen och antingen lämna bud direkt eller åka hem och fundera, ringa och ge ett bud,,, vänta ut säljaren,, hittar han ingen annan köpare och är i behov av pengar ringer han/hon förr eller senare.

Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

volvoraggare
4 776 Inlägg
17 juni 2007
#15
Pixxxy skrev:
ironhead skrev:
dom där skojarna verkar ju bra dumma asså. antingen så ger man det som står i annonsen eller det pris man kommer överens om
Precis och så kallar man inte säljaren för puckad bimbobrud heller...
verkligen inte asså. dom tror att dom får säga vad som helst till svenska tjejer asså

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Sleeper
3 084 Inlägg
17 juni 2007
#16
Sokrates skrev:
Pruta måste man få göra, men bara på plats,, inte på telefon, de bilar jag har upplagda här har jag prutat ner mellan 25-35%. Kollar på bilen och antingen lämna bud direkt eller åka hem och fundera, ringa och ge ett bud,,, vänta ut säljaren,, hittar han ingen annan köpare och är i behov av pengar ringer han/hon förr eller senare.

Tommy.
precis jävligt irriterande när dem ska börja pruta på nått som dem inte ens har sett

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

23 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
#17
Sokrates skrev:
Pruta måste man få göra, men bara på plats,, inte på telefon, de bilar jag har upplagda här har jag prutat ner mellan 25-35%. Kollar på bilen och antingen lämna bud direkt eller åka hem och fundera, ringa och ge ett bud,,, vänta ut säljaren,, hittar han ingen annan köpare och är i behov av pengar ringer han/hon förr eller senare.

Tommy.
Precis.. så får man gärna göra... jag hade inget emot att han försökte pruta men man måste väl kunna ta ett nej utan att bli oförskämd och kalla en det ena och det andra.
Jag tvivlar på att han hade sagt liknande saker om sambon hade svarat.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
17 juni 2007
#18
En bekant skulle sälja sin Sierra för 15000 o ringde såna som ville ge 5000 så till sist kom han på en bra replik: "prutar du när du handlar mjölk eller pizza?"
Då vet dom inte vad ska dom säga!
-"Men kompis..." osv
- "Bilen kostar så mycket, har du inte råd så hitta en annan..." Klick
Kanske inte snält men va f¤n?!


Eliminator
1 441 Inlägg
17 juni 2007
#19
För ett antal år sedan skulle jag sälja en husvagn,, försökte sälja ett tag, men med dålig respons sänkte jag den ett antal tusenlappar. Bara för att få lite ¨respons på annonsen.

Helt plötsligt var den "het" alla skulle köpa. Ja kom och köp "cash i näven prutar inte en spänn är vad som gäller"meddelade jag.
Gubbe med kärring kom 15 mil bort ifrån. Trots jag sa inget prut skulle han pruta 5000. Fiskade upp pengarna och vifta.
Jag skall ha de 55' jag begär, har du det inte så kan du åka hem igen sa jag, gubben åkte.

Några timmar senare köpte en Norrlänning vagnen, betalade 50% i handpening och resten 2 månader senare när de hämtade den!

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

med lem
1 925 Inlägg
17 juni 2007
#20
Sokrates skrev:
Pruta måste man få göra, men bara på plats,, inte på telefon, de bilar jag har upplagda här har jag prutat ner mellan 25-35%. Kollar på bilen och antingen lämna bud direkt eller åka hem och fundera, ringa och ge ett bud,,, vänta ut säljaren,, hittar han ingen annan köpare och är i behov av pengar ringer han/hon förr eller senare.

Tommy.
så gjorde jag på saaben också !  fick ner den 11000 kr

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !


Sök