2553
Sök

feta basar

6 851 Inlägg
24 september 2005
bmw750 skrev:
den mtx én, om det är nån som vill se den in action, så kolla min bil till våren..

Ja det ser vi alla verkligen fram imot..får man fråga vad en sån bas kostar och vad du har tänkt driva den med för steg?
Sen skulle det var kul att få reda på vad du skall anväda för dämpare bak i din bil då denna väger en hel del oxå..

136 Inlägg
24 september 2005
nja, det där med 15" i bil har jag aldrig förstått (vid "välljud") , måste vara mer praktiskt att andvända sig utav en mycket fin ex 10" då den inte kräver samma lådvolym ?

15" = nej tack smile
Men smaken är ju som.....

Mvh johan

859 Inlägg
24 september 2005
En 15" bas går generellt djupare än en 10"are vilket är trevligt tycker jag. Har man midbasar som kan spela relativt djupt 40-50hz så går det utmärkt.
Delar man subbasen lågt så blir den svårare att lokalisera, och det är ju en av grejjerna man vill uppnå när man håller på med välljud.
Själv skulle jag aldrig använda en 15"are om jag hade tex. 5,25or som midbasar/mellanregister. Troligen inte med 6,5"are heller, men det fungerar klart bättre iaf.

MVH Theo

22 Inlägg
24 september 2005
Den dära mtx en.. va det bara ja som såg Pimp my ride när dom monterade en ungefär likadan? dom va tvungna att svetsa stag (samma som används i störtburar) vid magneten så det inte skulle blåsa ur sig själv från fästerna. Dom kom med gaffeltruck in i verkstaden med den å för att få in den i bilen använde dom ett motorstativ.
Om man lägger in en sån slipper man lägga ut pengar på sänkning wink

166 Inlägg
24 september 2005
RedDevil86 skrev:
Den dära mtx en.. va det bara ja som såg Pimp my ride när dom monterade en ungefär likadan? dom va tvungna att svetsa stag (samma som används i störtburar) vid magneten så det inte skulle blåsa ur sig själv från fästerna. Dom kom med gaffeltruck in i verkstaden med den å för att få in den i bilen använde dom ett motorstativ.
Om man lägger in en sån slipper man lägga ut pengar på sänkning wink

Jo jag såg också det, krävs en hel del för att driva den också...

bmw750:
Du verkar lite velig, som sagt nyss så var det bara focal och dd som gällde...

Sök