3534
Sök

Hur ser ditt framtida bilägande ut?

671 Inlägg
27 juni 2007
Trådstartare
Hallå!

Det kanske är fler än jag som titt som tätt går å tänker på vilka bilar man ska ha i framtiden. Astran får hänga med i några år till... men sen

Så här tänker jag:
Jag inser att det blir svårt att ha familj utan en kombi, därför ska jag ha en kombi... men sen då? Ja gillar ju Coupéer så en sån vill jag ju ha...

två tänkbara alternativ:

1. Skaffa en FET kombi til mej. Typ Audi s4, 3.2, 2.0T avant eller Saab 9-3 aero. Frugan får ha en liten billig, snål bil (eller va fan hon vill..)

2. Skaffa Coupé/sporbil/busbil till mej. Typ Bmw 335 eller Porsche cayman. Å så får frugan köra en billig kombi å ha den.

Hur tänker du? Vilka bilar står på din (någorlunda rimliga) önskelista? wink
Senast redigerat av kohler (27 juni 2007)

Second is the first loser

DFFL
9 020 Inlägg
27 juni 2007
Har ingen tanke om t.ex 10 år.
Men när Audin kommer tillbaka från verkstan (typ augusti) så säljer jag den och köper en E46 330 Touring. (Fullsmetad med utrustning, kommer leta tills jag hittar en.)

Min flickvän har inte ens körkort, så hon får inget tongue
Senast redigerat av FireTraXX (27 juni 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

9 108 Inlägg
27 juni 2007
Har planerat att skaffa en Astra OPC så snart jag har råd smile Är tok-kär i dom.. 

http://www.autoplus.fr/diaporama/images/PROM-6Q9CEJ/$file/opel_Astra-OPC_0010.jpg

Svindåre
1 433 Inlägg
27 juni 2007
har ochså funderat på vilken bil jag ska ha efter 200:an. har länge kollat omkring på bilar, låg mellan en mitsubishi  3000gt och en nissan 300zx. kom fram till at jag ska skaffa en 300zx efter denna bil big_smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

Smålänning
7 883 Inlägg
27 juni 2007
Hade vart lite sugen på en Saab 9-5 aero kombi, generation 2. Lär ligga kring 120 000 om några år.. Sen en saab 9000 CSE 2,3T som andrabil.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

7 120 Inlägg
27 juni 2007
Vill ju ha en Mazda Rx7 FD3S TT eller Nissan Skyline R32 GTS-T sen. Får se hur det går smile

Rakapparat
301 Inlägg
27 juni 2007
Byta ut saaben mot en ny bruksbil är väl det som ligger närmaste. jag är lite sugen på en 540 eller nån av dom tidiga evo modellerna. men det känns inte så aktuellt för tillfället det får tas när tiden kommer smile

införskaffa en Skyline R33 Gtr V-spec eller en r34 smile

saabtok
1 306 Inlägg
27 juni 2007
inom ett år ska de bli en ny saab fast en 9-5 aero 04á

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

242 Inlägg
27 juni 2007
Tänker behålla min Saab 9-3 som jag har nu smile Det nästa som kommer köpas blir antagligen en motorcykel...efter jag har tagit mc kort då. Funderar ganska mycket på en Ducati Monster när det blir dags.

Det lär nog dröja en 4-6 år innan jag köper ny bil och då ligger ju en ny 9-3 med fyrhjulsdrift bra till smile

1 150 Inlägg
27 juni 2007
Nästa bil efter saaben blir evo eller supra möjligtsvis en impreza har pengarna lite kvar till supran men man behöver ju gått ut skolan först och ha ett riktigt jobb smile

Glassbåtsingengör
207 Inlägg
27 juni 2007
Efter golfen tjänat ut sitt blir de nog en Audi A3, lagomt dyr. Sen leka av med den till 30års-ålderns nånstans och byta till en mercedes modell tredörrars. Sedan den stilen till pension, då är de en morgan som gäller!

Signaturtext kan du vara själv!

low profile
253 Inlägg
27 juni 2007
min lista e lång men det är endast 1 bil jag vill välja mellan, svårt faktist men de är följande: honda s2000, honda NSX, honda civic type-r, honda integra type-r, skyline r-34, supra TT, rx-7, rx-8, impreza, evo 3-9, 3000GT, dodge viper, focus RS eller ST eller nissan 350Z, JAG VET! JAG KAN DRÖMMA VIDARE!

51 Inlägg
27 juni 2007
När Golf6an kommer blir de en sån GTi

2 655 Inlägg
27 juni 2007
Efter 200an så blir en det jänkebil, förmodligen en Nova eller Chevelle..

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
27 juni 2007
Hmm brukar sitta och fundera, mest troligt blir det ännu en VAG bil smile
Antingen en nyare A4 (helst med stora grillen), Golf r32 , Golf V GTI.
Eventuellt en Skoda octavia rs.

Finns mycket fina bilar smile

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

Proljece?
1 464 Inlägg
27 juni 2007
En polo tdi hade inte varit fel att leka med eller cooper S smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

1 002 Inlägg
27 juni 2007
blir väl tråkigt svensk när jag säger en kombimodell från antingen volvo eller saab. dock finns Audi med i funderingarna trots olyckan roll eller en Skoda octavia rs... beror ycket på vad man väljer om man skaffar sig BE eller slutar med folkracen?

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

148 Inlägg
27 juni 2007
blir förmodligen en bmw touring när det blir dags för familj:P

Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
412 Inlägg
27 juni 2007
En opel vectra opc ska det vara.. Det får bli en sådan när jag skitit ut lite pengar tongue

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›

390 Inlägg
27 juni 2007
Beror helt på hur länge 850n blir kvar men vill ha en XC70N.
Blir kanske att mellanlanda på någon annan bil och då skulle jag tro det blir en
a4/s4 nånting. Vore kul att testa nått annat smile Kombi har jag dock fastnat för trots att jag aldrig lastar något.

Sök