3682
Sök

Vad har jag gjort för fel....mellanregister i basen.....

12 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
Jag vet inte hur jag gjort, men det är inte rätt iallfall...   hade en aktiv låda där steget brann... har nu kopplat in basen på ett extent steg..  problemet är att jag just nu har en 8" mellanregister i kofferten...låter kaninskit. jag får inte bort mellanregistret..
steget är et 4-kanals 4*250w . har provat allt...inget funkar. måste jag ha ett filter mellan steg och låda eller vad är felet...
lätt hysterisk, så jag tackar på förhand för alla idiotförklarande svar jag kommer att få....big_smile

Speed FMK
849 Inlägg
29 juni 2007
att du får mellanregister i basen har att göra med att något inte filtrerar bort det som du säger själv. Det saknas ett filter någonstans. En del cd enheter har inbyggda ställbara filter, en del slutsteg har det så du har kanske redan ett filter på något ställe som bara är felinställt. Du kan inte ta en bild på knapparna på steget så kan vi lättare förklara vad som är vad osv. likadant vore det bra med lite information om vad du har för huvudenhet.

Hoppas vi kan lösa detta problem åt dig smile

Mvh Ludde

265 Inlägg
29 juni 2007
Som föregående kille skriver så är det ett filterfel tongue. Du bör ha det på steget tycker jag, men itne säkert. Brukar oftast bara vara en knapp som du kan ställe på olika lägen, high,mid,low. Syna steget, ofta missar man något enkelt när det blir sånthär wink
Senast redigerat av stukastini (29 juni 2007)

-

Fire And Silk
2 254 Inlägg
29 juni 2007
kolla om du har en spak där det står LP= low pass
                                                     Auto = Auto
                                                    HP = High Pass

flytta spaken till Lp jag hade samma fel och jag jagade runt efter ett filter men jag han upptäcka att jag redan hade ett inbyggt innan jag köpte något loltongue

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

12 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
hmm..  jo, det finns lite olika justerings-varianter på steget. Jag har testat det mesta, men jag upplever inte attdet blir någon skillnad. måste basen vara bryggad för att det ska funka..? stereon kan vi glömma i det här läget, för det är en billig "nät-variant"...visserligen steget med, men det håller nog aningen bättre kvalité..
slutar väl med att jag köper en bärbar cd-spelare och ett par hörlurar på ÖB......tongue

265 Inlägg
29 juni 2007
Cossby skrev:
hmm..  jo, det finns lite olika justerings-varianter på steget. Jag har testat det mesta, men jag upplever inte attdet blir någon skillnad. måste basen vara bryggad för att det ska funka..? stereon kan vi glömma i det här läget, för det är en billig "nät-variant"...visserligen steget med, men det håller nog aningen bättre kvalité..
slutar väl med att jag köper en bärbar cd-spelare och ett par hörlurar på ÖB......tongue

Brygga basen skall inte ha någon betydelse. Signal som signal, någonstans släpper steget igenom highpass, tyvärr tongue. Låter väldigt skumt, du har inte hittat någoting att ställa om på steget alltså?

-

12 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
hmm... jo det finns några olika reglage, men jag upplever som sagt inte någon skillnad.. tänkte på en annan sak.. från basen, som sitter kvar i orginal-lådan, kommer det 4 kablar, 2 röda och två svarta. kan de ha satt i en 2-vägs eller är det bara någon form av dubbelspolig grej. har provat att koppla in de olika kablarna i olika omgångar, men det blir inte bättre... nära till öb.....

12 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
nu har jag löst problemet...eller ialla fall fått bort mellanregistret. sen är det ju frågan om det inte är värt att införskaffa en ny låda, men då har man ju problemet med hundbur och barnvagn...moment 22....wink

Tack för hjälpen....!

med lem
1 925 Inlägg
2 juli 2007
Cossby skrev:
nu har jag löst problemet...eller ialla fall fått bort mellanregistret. sen är det ju frågan om det inte är värt att införskaffa en ny låda, men då har man ju problemet med hundbur och barnvagn...moment 22....wink

Tack för hjälpen....!

vad var felet o varför skaffa ny låda ? smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

12 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
jag behövde bara byta utgång på steget och ställa om lite knappar som "mackan" skrev, sen fick jag fylla lådan, för det enda som var i som orginal var en liten skvätt med fyllnadsvadd. fick ett äckligt blåsljud i reflexröret...det kan skramla ganska illa. men nu låter det hyfsat. aningen stort steg till den basen, så nu är väl risken att man blåser basen i stället
sen är ju kanske inte en 8" rörbas det bästa alternativet i en 745, men man får ju rätta mun efter matsäcken, eller utrymme....tongue

Sök