3790
Sök

vem sköter grillen

study
772 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
hmm såg denna nyhet nu ska vi feministerna grilla också.
"jag tror definitivt att det här kan förändras men det är många mönster som måste brytas. Kvinnor, ta makt över grilltången! "
Då kan ju kvinnorna börja med att ta första steget någon gång.
är det någon mer än jag som känner att feminismen går ut på att få makt ej jämnlikhet?

http://www.aftonbladet.se/vss/matovin/s … 96,00.html

215 Inlägg
30 juni 2007
instämmer helt där. börja bra men slutar kaos

Min bil var för ful för garaget
74 Inlägg
30 juni 2007
Kvinnor ska stå bakom disken roll

Blivande servicetekniker
117 Inlägg
30 juni 2007
Tjejen är utbildad kock, men när det kommer till grillning sitter hon och tittar på!

brumbrumbrum vad är det?
DET SKA DU VETA SOM ÄR MEKANIKER!

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
30 juni 2007
moose46019 skrev:
hmm såg denna nyhet nu ska vi feministerna grilla också.
"jag tror definitivt att det här kan förändras men det är många mönster som måste brytas. Kvinnor, ta makt över grilltången! "
Då kan ju kvinnorna börja med att ta första steget någon gång.
är det någon mer än jag som känner att feminismen går ut på att få makt ej jämnlikhet?

http://www.aftonbladet.se/vss/matovin/s … 96,00.html

Läst genus? Nej... läs och du har svar på tal. wink

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Bilnörd...
310 Inlägg
30 juni 2007
Det är jag som sköter all matlagning i hemmet, inklusive grillning. Jag diskar å andra sidan aldrig. Ingen av oss vill äta maten han lagar.

~Sandra~
*Kör inte fortare än din skyddsängel flyger*
Projekttråd

study
772 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
jonesono skrev:

visa vart i sådan fall.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
30 juni 2007
moose46019 skrev:
jonesono skrev:

visa vart i sådan fall.

Valfritt universitet som har kurser i ämnet.
Räcker säkert med en 5-10 poängare, men jag tänker inte sitta här och ha föreläsning för dig om hur man kan se systemen. Det får du ta tag i själv! cool

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Dieselgypsy
538 Inlägg
30 juni 2007
Sandra skrev:
Det är jag som sköter all matlagning i hemmet, inklusive grillning. Jag diskar å andra sidan aldrig. Ingen av oss vill äta maten han lagar.

Där har du riktiga jämställdheten, dvs: fördelningen av arbetet på så sätt att båda parter i hushållet är nöjda.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

DFFL
9 020 Inlägg
30 juni 2007
Hade jag skött grillen så hade folk gått hungriga här.
(Jag är kille)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Administratör
2 980 Inlägg
30 juni 2007
Jag sköter grillen hemma, men även när vi går bort till nån och det ska grillas tar jag tag i grillningen själv, jag vet inte varför det blir så men jag är duktig på att grilla och det tycker alla mina vänner o bekanta så jag får oftast stå där.... "ska man ha något riktigt gjort ska man göra det själv" smile

En kopp av den svarta såsen...

study
772 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
hehe en polare bjöd in mig på grill party hehe jag fick ta hand om grillen jo jag han visste ingenting om något men bara det blir bra så är det lungt.

Idiot..
285 Inlägg
30 juni 2007
vafan spelar det för roll om man är kille eller tjej och grillar..
bara det smakar gott så är man nöjd

study
772 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
jajo bara alla är nöjda med uppdelningen så är det lungt men varför ha en normal tillvaro när man kan förändra en massa saker.

1 067 Inlägg
1 juli 2007
Jävla skittidning..

Damer är smarta och givetvis så sätts killarna vid grillen så de kan leka med elden och inte springa runt och stöka samt vara ivägen..

Men vill de stå där i värmen och röken å härja så varsågod smile Jag kan bygga sallad inne i kåken och suga på en bärs big_smile

196 Inlägg
3 juli 2007
HAHA Det är faktiskt JAG som sköter grillen hemma. och det blir lika gott varje gång..

Ja, jag är TJEJ!

President över Brinkland
465 Inlägg
4 juli 2007
tar aldrig hand om grillen, är jag hemma grillar farsan, är jag på grillfest sitter jag och snackar skit och dricker öl istället:)

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"

Rörpulare
1 453 Inlägg
4 juli 2007
Me smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Sleeper
3 084 Inlägg
4 juli 2007
Snart måste man väl bryta av korvarna för att få grilla så det blir rättvist. Seriöst tycker den här feminist grejen bara är en ploj som gått för långt. bara inse att vi aldrig kommer uppnå fullständig jämnställdhet mellan könen (möjligtvis inom arbetslivet) men fan vad världen skulle vara tråkig om allt skulle vara jämnställt. ahhmen *snark*

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

7 100 Inlägg
4 juli 2007
morsan brukar sköta grillen tongue,blir godast så smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Sök