3406
Sök

Hjälp med att hitta växelspak.

21 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
Tjenare

Jag undrar var jag kan hitta liknande växelspakar (menar mest den saken som är under själva växelspaken, den som har spår och visar vilken växel som ligger i. Är ganska ny inom ämnet  då jag precis fått min första bil ^^. Så vet inte vad själva plattan heter xD).  Vill då inte ha en klocka som växelspak ;D

T.ex

http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/giftsandgadgetsonline_1951_2423422

Länka gärna hemsidor. Har en Honda Civic -92

Edit: Eller så kan någon bara säga vad en sådan växelspak med en "spårplatta" heter.

MvH Patrik
Senast redigerat av Puttt-e (3 juli 2007)

210 Inlägg
4 juli 2007
jag tror det är rätt svårt att hitta en sådan modellanpassad för just din bil, snabbaste sättet är nog att göra en själv.

21 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
Nemo skrev:
jag tror det är rätt svårt att hitta en sådan modellanpassad för just din bil, snabbaste sättet är nog att göra en själv.

Ajdå hmm.
Okej det blir nog rätt svårt. Någon som vet nån sida med skisser och sånt till sådana växelspakar? smile

21 Inlägg
6 juli 2007
Du kan testa med att gå in till en mekanisk verkstad som har ett par CNC maskiner.
Om du ringer till nån honda verkstad eller testar göra en skiss själv för att få ut växel lägena.

annars kan du få en platta proffstillverkad i en mekanisk verkstad bara du får tag på alla mått.

Alfa Romeo the italian Volvo

Sök