3272
Sök

Pioneer vs Panasonic?

14 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
Vilket märke har bäst ljudkvalite på sina stereos som ligger i prisklassen 3k?

Har kollat på: Pioneer DEH-P6900IB http://www.pioneer.se/eur/products/25/1 … index.html
                     Panasonic CQ-C7305N http://www.panasonic.se/servlet/PB/show … C7305N.pdf

Är nöjd med vad de båda har för funktioner men vill veta vilken som har bäst ljud?

63 Inlägg
5 juli 2007
Mulrik skrev:
Vilket märke har bäst ljudkvalite på sina stereos som ligger i prisklassen 3k?

Har kollat på: Pioneer DEH-P6900IB http://www.pioneer.se/eur/products/25/1 … index.html
                     Panasonic CQ-C7305N http://www.panasonic.se/servlet/PB/show … C7305N.pdf

Är nöjd med vad de båda har för funktioner men vill veta vilken som har bäst ljud?

Hittade inte vad det sitter för D/A i panasonic men hade nog kört på Pioneer då de är bra på att bygga cd spelare.

Kettunen
5 juli 2007
Pioneer! Helt klart. Min åsikt är att pioneer kan inte ett skit om att designa men ljud kan dom fan med wink

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
5 juli 2007
lägger min röst på Pioneer!!

Jag hade en panasonic spelare förut, ( nypris: 5000:- ) och nu har jag en pioneer ( ca2500:- )

och pioneer spelaren har ett mkt bättre ljud!!!

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

med lem
1 925 Inlägg
5 juli 2007
jag säger också pioneer !

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
5 juli 2007
Det måste bero på mina måndagsexemplar av Pioneer. Har haft tre stycken, den första brann upp! yikes Luktade as i bilen...
Den andra smälte cd-skivor och den tredje hade så kasst ljud att jag gav bort den till en kille med epa.
Nu kör jag för tilfället original, men jag har en Panasonic som väntar på montering. Spelade som satan i förra bilen! smile

PS: NEJ dom var inte felkopplade, så bugga mig inte med det. Tack.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Beroende av billjud
151 Inlägg
5 juli 2007
Tycker att du ska satsa på Panasonic då jag tycker att dom har bättre kvalite på både ljud och uppbyggnad.
/Wikberg

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet - Farbro Barbro"

302 Inlägg
5 juli 2007
panasonic mycket bra grejer

Chuck Norris can cook minute rice in 30 seconds.

148 Inlägg
5 juli 2007
Jag tycker du ska köra pioneer... Mycket bra ljud och en oslagbar design på grejerna oxå... smile

14 Inlägg
6 juli 2007
Trådstartare
Jo har hört att pioneer har väldigt bra ljud smile men samtidigt gillar jag skärmen på den andra wink aja får väl fundera lite till på vilken man ska välja tongue

Men hur pass mycket skiljer det på ljudkvaliten? märker man det mycket tror ni?

37 Inlägg
6 juli 2007
pioneer helt klart, har förövrigt aldrig gillat panasonics huvudenheter. kass kvalitet bl.a.

BMW fantast
1 172 Inlägg
6 juli 2007
stod med i valet medllan just dom 2 sterosarna. vald till slut panasoncien, och den är jag mycket nöjd med... röstar på den...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

Ford Racing
479 Inlägg
6 juli 2007
Pioneer....! Finns inget att säga.. dom är Bäst!

Ja Just!

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
6 juli 2007
panasonic så klart, tycker det e helt överlägsen...

Bärs!
3 456 Inlägg
6 juli 2007
Pioneer! Jag har P6800MP och är klart nöjd med den.

Panasonic? hmm, vem e det?

Garaget.org peakade 2008.

39 Inlägg
8 juli 2007
hahaha dum fråga!!

Panasonic?? gör inte dom kylskåp?

Smålänning
7 883 Inlägg
8 juli 2007
Jag hade köpt den som är mest diskret designad. Alltså Pioneer. Hatar att ha ett jävla flipperspel blinkade i bilen, särskilt när man kör i mörker.

Enkel design gör det dessutom användarvänligt.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
8 juli 2007
sony,jvc,kenwood varför inte nån av dem ?

Sök