3382
Sök

Inbrott Golf IV GTI

77 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
Tjenare!

Har en vän som äger en Golf IV GTI 00a, natten till Torsdag hade det skett inbrott och de finns inga märken på försök att bryta sig in i bilen bara att alla rutor var halv nervevade och bilen var upplåst!

Ägaren hade självklart låst bilen innan han gick in i sitt hus, de hade regnat när han lämnade bilen och de fortsatte regna ännu mer under natten. Vem är trög nog att lämna nervevade rutor då?

Ingen som vet hur bovarna kunnat ta sig in i bilen utan att göra ngt märke?
För ägaren hade ringt polisen och förklarat att han hade låst bilen och hade alla rutor uppvevade när han lämna bilen och dagen efter så var de nervevade och de var riktigt blöta säten o andra saker var stulna från bilen. Polisen trodde inte på honom och sa att han hade bara glömt att låsa bilen. 

Kan de varit att bovarna på något sätt gjort en kortslutning ? Sen hade dett skett ytterligare 2 inbrott i bilar på samma gata !!

Någon som har en aning ?

Bobo
5 juli 2007
Det enda jag vet är att det finns en funktion i Golf 4:an som gör att vrider du nyckeln åt höger en längre stund så öppnar den alla rutor (används till att man kan släppa ut varm luft ur bilen utan att behöva gå in i den) det enda jag kan tänka på är att de har lyckats mixtra med denna funktion på något sätt, men det borde vara väldigt svårt utan orginal nyckeln, men vem vet kanske någon liga som lärt sig utnyttja denna funktion. Kolla med VAG hur troligt det är att någon kan mixtra med denna funktion. Min Golf IV låser sig automatiskt efter 1 minut om jag inte har låst den och tagit bort nyckeln ur tändningslåset, kan dock vara mitt extra larm som gör det är lite osäker.

77 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
Okej, men billarmet går inte igång då om man försöker öppna dörren inifrån när man tar in armen ? sen låsed inte dörren sen när man väl öppnat den o stängt? måste använda bil dosan för att låsa o öppna?

Bobo
5 juli 2007
Finns inte rörelse dekare som standard i Golfen, osäker om det ens finns som tillval från fabrik. Man kan låsa alla dörrar med en knapp på kontrollpanelen på förarsidan utan att använda nyckel.

77 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
hm okej, Vi var o tittade på bilen lite mer exaktare, för vi hade bråttom till jobbet i morse,
Tittade vid nyckelhålen på båda sidorna de var riktigt slitna verka som som skruvmejsel lr liknande föremål som de har försökt stoppa in o vridit om, båda är förstörda helt !

Sen testade vi att larma bilen när 1 av oss satt i bilen, låste bilen o de gick att ÖPPNA DÖRREN !! o larmet gick inte ens igång  men billarm lampan blinkade ändå ! så hela larmet är nu förstört så som båda dörrarna !?

Sök