Ser den ut som min -00:a?
Osäker på hur -99:an ser ut, men har för mig den är i stort sett likadan? Är den det så finns det inget färdigt hål, utan du får borra ett nytt. Jag borrade mitt på det enda stället jag hittade, bakom handskfacket. Enda stället jag hittade i motorrummet där det inte var fullt med grejer. Ett helvete att pilla igenom kablar, men det gick till slut.
Men varför ska du dra strömkabeln till stereon? Du har väl ett slutsteg till basen? Batteri -> strömkabel -> slutsteg .. eller hur hade du tänkt koppla in den? Du behöver ju ström till stereon, men det får du ju via ISO-kontakten till stereon, och den har du ju eftersom det antagligen satt en originalstereo i bilen?
Lågnivåkablarna/remote och strömkablar drog jag på vardera sida bilen under listerna vid dörrarna. Fick aldrig bort dem, så jag bände upp dem med en skruvmejsel och tryckte in sladdarna.
Och som du säger, aldrig dra lågnivå ihop med ström då du garanterat får störningar.
Jordkabeln till steget satte jag fast i bulten som bälteshållaren sitter i under baksätet.