3058
Sök

Race Koppling Hyundai...

31 Inlägg
6 juli 2007
Trådstartare
Tjena folk.

Min fråga är då vart kan jag köpa en Race Koppling till min hyundai, orkar inte längre med orginal skit andra gången min koppling pajjar sad HAHA

Hoppas ni vet nåt bra ställe som säljer till ett vettigt pris osv
MVH Tatte
Senast redigerat av TaTTe (6 juli 2007)

1 661 Inlägg
6 juli 2007
Om du inte har trimmat så ska det ju inte behövas. kolla där du köpte den senaste så får du säkert en ny gratis om den pajjade så fort.

Håller det iallafall inte så är det bara att köpa grövre, brukar gå att hitta för nästan samma pris som org. Bara att ringa runt. Tänk på att byta till hårdare tryckplatta. Det är mkt viktigare än lamellen, den kan du ha org. Byt även urtrampningslager.
MVH

31 Inlägg
6 juli 2007
Trådstartare
Hardjim skrev:
Om du inte har trimmat så ska det ju inte behövas. kolla där du köpte den senaste så får du säkert en ny gratis om den pajjade så fort.

Håller det iallafall inte så är det bara att köpa grövre, brukar gå att hitta för nästan samma pris som org. Bara att ringa runt. Tänk på att byta till hårdare tryckplatta. Det är mkt viktigare än lamellen, den kan du ha org. Byt även urtrampningslager.
MVH

Det här är andra gången kopplingen ballar ur.. Måste ha nåt som håller somsakt...

1 661 Inlägg
6 juli 2007
Men det måste ju va nåt som är fel nånstans. Hur långt kom du sedan du bytte koppligen? Bytte du tryckplattan med?

178 Inlägg
6 juli 2007
Håller med hardjim. Låter mycket konstigt. Orginalkopplingar brukar till och med hålla för en del trim. Blir kopplningen bränd eller?

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!

224 Inlägg
6 juli 2007
du får sluta slira så på kopplingen tongue hehe skojja..
Men om du inte trimmat och orginalen pajjar så är det något fel om du inte köper biltema liknande saker. Snacka med dom du köpt av. dom kan säkert ge dig råd om vart du kan köpa sportigare.

Snurrigt...

31 Inlägg
6 juli 2007
Trådstartare
Hardjim skrev:
Men det måste ju va nåt som är fel nånstans. Hur långt kom du sedan du bytte koppligen? Bytte du tryckplattan med?

de roliga är att bilen har bara rullat 3500mil... Det är just det som e roligt.. Och Kopplingen är köpt på mekonomen, men jag ska kontakta killen som satte in hela kopplingssatsen så får ja se vad som händer.

Bilen är chipad på itsfun 3" avgassystem ifrån grenrören har fått bra med pulver av bara de...

1 661 Inlägg
6 juli 2007
jasså, men hur långt har den gått sen den fick ny koppling?
Om du bryr dig om din bil ska du inte köpa sådana grejjor på mekonomen, fast dem borde ändå klara sig 10 000mil.

Även om du har chippat och bytt avgassystem så borde det inte vara så mkt mer vrid än att org koppling pallar.

37 Inlägg
6 juli 2007
Hardjim skrev:
Om du bryr dig om din bil ska du inte köpa sådana grejjor på mekonomen, fast dem borde ändå klara sig 10 000mil.

Även om du har chippat och bytt avgassystem så borde det inte vara så mkt mer vrid än att org koppling pallar.

hmm, mekonomens kopplingar e ingen dålig skit. d vet jag som mekonomenmekaniker. men den kan ju har monterats fel. vissa kopplingar kan bara monteras med specialverktyg annars spricker dom. beror på hårdheten på fjädern

10 287 Inlägg
6 juli 2007
Mekonomen kan ta hem hela ABR:s sortiment av Sachs-kopplingar bara man har art.numrena.
Inkl Sachs Racing grejor (sådant som Rally Cross eliten mm åker med)

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 661 Inlägg
6 juli 2007
MrJonez skrev:
Hardjim skrev:

hmm, mekonomens kopplingar e ingen dålig skit. d vet jag som mekonomenmekaniker. men den kan ju har monterats fel. vissa kopplingar kan bara monteras med specialverktyg annars spricker dom. beror på hårdheten på fjädern

Jag har inte sagt att mekonomens grejjer är skit, bara att det finns bättre.
Självklart har dem bra gejjor med, men man får vad man betalar för.
En mekonomen lamell för 600 kr håller inte för lika mkt eller lika länge som en RPS ellerACT för 2000kr.

Att man skulle behöva specialverktyg förstår jag inte? Menar du centreringsverktyg isåfall.
Därimot behöver man spänna upp och frilägga självjusteringen innan man monterar tryckplattan. Men det är inte många bilar det krävs.

638 Inlägg
7 juli 2007
TaTTe skrev:
Hardjim skrev:

MVH

Det här är andra gången kopplingen ballar ur.. Måste ha nåt som håller somsakt...

kanske du har monterat den fel om den går sönder så snabbt. ?

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

37 Inlägg
7 juli 2007
Hardjim skrev:
MrJonez skrev:
Hardjim skrev:

En mekonomen lamell för 600 kr håller inte för lika mkt eller lika länge som en RPS ellerACT för 2000kr.

Att man skulle behöva specialverktyg förstår jag inte? Menar du centreringsverktyg isåfall.
Därimot behöver man spänna upp och frilägga självjusteringen innan man monterar tryckplattan. Men det är inte många bilar det krävs.

hehe, nä d va väl jag som sa att d inte va skit. wink En koppling från mekonomen ska motsvara orginal. En ACT eller RPS e ju jälvklart mer stryktålig. På nyare bilar rekomenderas ett specialverkstyg som spänner ihop fjädern då den blivit styvare på senare årsmodeller. Annars kan själva huset spricka, och medföra skakningar mm. Nu kan jag inte uttala mig om just denna koppling då en Hyundai Coupe inte e den vanligaste bilen på vår verkstad.

31 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
MrJonez skrev:
Hardjim skrev:
MrJonez skrev:

hehe, nä d va väl jag som sa att d inte va skit. wink En koppling från mekonomen ska motsvara orginal. En ACT eller RPS e ju jälvklart mer stryktålig. På nyare bilar rekomenderas ett specialverkstyg som spänner ihop fjädern då den blivit styvare på senare årsmodeller. Annars kan själva huset spricka, och medföra skakningar mm. Nu kan jag inte uttala mig om just denna koppling då en Hyundai Coupe inte e den vanligaste bilen på vår verkstad.

Tja Skakkningar har jag upplevt när jag ska köra iväg.. Och varför blir det skakkningar nu rör sig bilen knappt jag ska dra till snubben imorgon och skälla ut honom, men vad ska jag säga är det hans fel eller mitt?

Okej alla kör hårt med sina bilar men en jävla koppling ska fan hålla...

1 661 Inlägg
9 juli 2007
Ja, det är som jag sade i början, Antingen va kopplingen dålig redan som ny, eller felmonterad. En koppling ska hålla över 10 000 mil även om du kör hårt.
har fortfarande inte fått svar på hur länge din håll trots att jag frågat 2 ggr.

31 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
Hardjim skrev:
Ja, det är som jag sade i början, Antingen va kopplingen dålig redan som ny, eller felmonterad. En koppling ska hålla över 10 000 mil även om du kör hårt.
har fortfarande inte fått svar på hur länge din håll trots att jag frågat 2 ggr.

Ja den nya kopplingen sattes på under vintern... Det är konstigt att den pajja hmm jag ska nog ta o mörda killen som satte ditt den =P

Sök