3586
Sök

Öka hästkrafter

1 Inlägg
6 juli 2007
Trådstartare
Hej!

Jag har en peugeot 206 05:a, och jag undrar hur man kan öka hästkrafterna så att den känns lite starkare?

3 Inlägg
6 juli 2007
En ponny i baksätet! Bilen kommer inte kännas starkare, men du får en häst till.

6 juli 2007
chip, sportavgassystem, öppet sportluftfilter. de billigaste alternativen. men av luftfiltret o sportavgassystemet så får du "bara" ett bättre ljud o inte så många hästar

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
6 juli 2007
Galten skrev:
En ponny i baksätet! Bilen kommer inte kännas starkare, men du får en häst till.

Så jävla onödigt inlägg!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

hater
656 Inlägg
6 juli 2007
chip, byt drivlinan, banta bilen lite och byt ut avgassystemet till nått grövre så lär du iaf känna av styrka och grepp tongue

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

1 723 Inlägg
6 juli 2007
golfarn_nr1 skrev:
Galten skrev:

Så jävla onödigt inlägg!

det var dagens bästa! så inte hacka på inlägget.

1 723 Inlägg
6 juli 2007
Masaru skrev:
chip, byt drivlinan, banta bilen lite och byt ut avgassystemet till nått grövre så lär du iaf känna av styrka och grepp tongue

Eller köpa en bättre bil?

10 287 Inlägg
6 juli 2007
Om vi nu skall respektera din fråga och glömma dumheterna i denna tråd så är Masaru och Mickinho svar korrekta.
Dock så är chippning av sugmotorer tveksamt och är i många fall rent geschäft.

En ledtråd får man av att titta på dom modeller som har mera effekt. Där sitter motorer med häftigare toppar, häftigare kammar. bättre extraktorsystem, större slagvolym. Om det vore enkelt för en biltillverkare att ta en "budgetmotor" och få tex 20Hkr mer ur den genom att byta chip och luftfilter så skulle dom givetvis göra det.

/Göran

peugeot206 skrev:
Hej!

Jag har en peugeot 206 05:a, och jag undrar hur man kan öka hästkrafterna så att den känns lite starkare?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök