Jag skulle aldrig sätta på ett 3" om ja inte har turbo. Ja har bara ett ord för det - Overkill . Tror nog de är många andra som håller med. Förvisso kan det hända att bilen blir rappare vid höga varv (tror inte det), men på låga blir den med säkerhet slöare. Sugmotorer måste få lite motstånd även om det är 4-takt.
Jag tycker du ska köpa ett extraktor grenrör, en trimkam och köra med 2.5" hela vägen. Vill du ha ännu fräckare ljud så försök få tag på avgassystem i rostfritt å skaffa ett öppet filter
skaffa en trimkam, plana toppen, sätt extraktor och 2.5" hela vägen, dubbel förgasare om det är en förgasar motor. efter det har du faktist en riktigt pigg bil utan att ha spenderat en förmogenhet
ungefär hur mycket effekt ökning får man på en b23a av extractor grenrör med 2,5 tums avgas system??
Lär inte få många hästar alls om du inte byter förgasare också, sen så skulle det ju va bäst med en k-kam också och porta plana toppen, men om du inte kan bygga allt själv, extraktor, avgas, porta plana själv/snorbilligt får tag på billiga gasare m.m så skulle jag säga att det är inte värt att kosta på en b23a de pengarna efter så lite effekt du får, då skulle jag då mkt hellre köpt en b21et för 3000kr och skaffat en intercooler för några 100 och vips har du runt 180 hk för mindre pengar än vad du får 140hk i b23an! Sen blir det ju svårare besikta då men det lär du få problem med en vässad sug b23a också, sen är det väl inte jobbigt byta motor en gång om året? i så fall skaffar du en trimvänligare bil redan från början är mitt råd
det här är taget ifrån kgtrimning: Ingen av kamaxlarna går att montera på en A-motor d v s med originalförgasare. måste man köpa andra förgasare t.ex en 2 ports förgasare om man ska montera någon av deras kamaxlar??
ungefär hur mycket effekt ökning får man på en b23a av extractor grenrör med 2,5 tums avgas system??
Lär inte få många hästar alls om du inte byter förgasare också, sen så skulle det ju va bäst med en k-kam också och porta plana toppen, men om du inte kan bygga allt själv, extraktor, avgas, porta plana själv/snorbilligt får tag på billiga gasare m.m så skulle jag säga att det är inte värt att kosta på en b23a de pengarna efter så lite effekt du får, då skulle jag då mkt hellre köpt en b21et för 3000kr och skaffat en intercooler för några 100 och vips har du runt 180 hk för mindre pengar än vad du får 140hk i b23an! Sen blir det ju svårare besikta då men det lär du få problem med en vässad sug b23a också, sen är det väl inte jobbigt byta motor en gång om året? i så fall skaffar du en trimvänligare bil redan från början är mitt råd
Ja om du köper en TIC så äre ju bara att chippa å ställa upp laddtryck. Vill du därefter ta ur ännu mer kan du ju göra allt som nämnts tidigare i tråden också