3909
Sök

Dyr bensin snart

9 108 Inlägg
9 juli 2007
Som sagt:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 65,00.html

"Framtidens bensin kommer inte att kosta 20 kronor litern.
  – Det finns inte i min föreställningsvärld, säger miljöminister Andreas Carlgren till aftonbladet.se.
Däremot blir det nödvändigt med en höjning av koldioxidskatten för att klara regeringens miljömål.
"

Skattehöjningar är aldrig roliga, vi får väl se vad som händer helt enkelt.

310 Inlägg
9 juli 2007
Detta förslaget kommer alltså från alliansen som gick till val på att bla inte höjja bensinskatten.

Hur fan tänker dom?! Först 32% skatt på trafikförsäkringen och sedan indirekt höjt bensinpris!! Jag som bor på landet och är 20år kommer för det första inte ha råd att försäkra mina bilar längre. Och om jag väl försäkrar dom kommer jag knappt ha råd att köra till jobbet.

Tack för den Reinfeldt & co.

Jag röstar för att vi skänker 5l bensin var (medans den fortfarande är "billig") till han så att han kan tutta eld på sig själv och resten av partiledarna i alliansen.

Det är väl snart likabra att man lägger ner sitt fordonsintresse, flyttar in till stan, börjar lyssna på afroamerikansk pundarpunk och börjar en ny karriär som förbrytare istället. För vanligt folk har ju fan knappt råd att vistas i detta land snart.
Senast redigerat av Master PH (9 juli 2007)

DFFL
9 020 Inlägg
9 juli 2007
Master PH skrev:
...Jag röstar för att vi skänker 5 bensin var...

Vad är 5 bensin för något?

Ja, jag röstade på Moderaterna...
Och jag gör det nästa val också.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

310 Inlägg
9 juli 2007
FireTraXX skrev:
Master PH skrev:
...Jag röstar för att vi skänker 5 bensin var...

Vad är 5 bensin för något?

Ja, jag röstade på Moderaterna...
Och jag gör det nästa val också.

5 Liter. Ursäkta mig så otroligt mycket för detta misstag.

892 Inlägg
9 juli 2007
Nattugglan skrev:
Snart är väll alla tvugna att köra runt i såna här.
http://www.blocket.se/vi/12302689.htm?ca=11_s

Du menar såna här? lol (kunde inte hålla mig)
http://img527.imageshack.us/img527/2006/elbilenpimpsz0.jpg

Övrigt, blir så förbannad! Först åker bensinpriset upp, sen trafikförsäkringen, nu bensinpriset igen och så är det tal om nån trafikskatt? Man undrar vad som kommer härnäst?
Senast redigerat av Android (9 juli 2007)

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

2 201 Inlägg
9 juli 2007
5 liter menar han.
det är fanimej bara rika som ska kunna leva.
visst alla ljuger lite när dom ska vinna ett val, men detta tar fanimej priset.   
avsätta hela den blå bunten.

1 171 Inlägg
9 juli 2007
Tror ni man kan rösta bort en bensinprishöjning? Det är ju hela svängen med hysterisk klimatfeber (som inte ens har säkra bevis att det har med mänskliga utsläpp av CO2 att göra öht) som häller bensin på brasan.

Iofs är det bra att man försöker minska resursanvändningen rejält men helst skulle man ju se att det sker genom större medvetande än en massa skrämselpropaganda som kärnkraftsfrågan fick när det var aktuellt.

112 Inlägg
9 juli 2007
tyckar att alla som inte redan gjort det ska gå in och skriva upp sig!

http://bensinskatteuppror.se/

Rätta mig om du har fel...

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
9 juli 2007
skrivit på..

Två ord räcker, SAAB knäcker

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
9 juli 2007
har oxå skrivit på namnlistan... skrev in hela släkten big_smile

69 Inlägg
9 juli 2007
fishn skrev:
peter_1976 skrev:
man visste redan innan att mycket skulle höjas när moderatorna kom till "makten"
borde avsätta hela den blå sidan, så man kan börja leva igen

Håller med dig, bort med skiten!

håller också med bort med den jävla moderat regering, snart måste man gå till jobbet

mazda 323 gtr

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
9 juli 2007
Jag blir så jävla förbannad när ja tänker på det. Hur FAN kan dom hålla på så där.
De sågar ju i grenjäveln de sitter på. Sverige är beroende av bilismen, de är en av Sveriges största inkomstkällor.

Men detta tas inte i åtanke då börsen ska fyllas ut ännu närmre bristningsgränsen.
Ja blir vansinnig när ja tänker på det.

De tänker aldrig på de som behöver sin bil. Vilket är typ hela jävla Norrland.
De har inte tänkt på att de behöver oss lika mkt som vi behöver dem.
Stannar Norrland stannar Sverige.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
9 juli 2007
Nu jävlar börjar ja bli rejält trött på detta.. var kommer de sluta??? Jag har inte körkort än.. å när man väl får de så kommer man lka fan inte ha råd att köra bil längre med tanke på att förwsäkringen höjs och även bensinpriwset.. blir trött på de här..
avsätt hela regeringen...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

32 Inlägg
9 juli 2007
Hela Sverige kommer falla.. Åkerierna kommer behöva ta ut hutlösa priser och privat är ju knappt att tänka på heller.. Allt vi köper kommer ju behöva höjjas en hel del :S . Är enligt mig den följden vi får tongue

Skogs Arbetare
413 Inlägg
9 juli 2007
Skrivit på plus familjen

Go For It!!

1 171 Inlägg
9 juli 2007
Ni som kastar skit på regeringspartierna pga denna ickenyhet, tror ni verkligen att något oppositionsparti skulle vara långsammare med en eventuell höjning av bensinskatten? Eller är det bara en anledning att kasta skit på något som ni inte gillar av helt andra orsaker? Det ser ju rätt konstigt ut just motiveringen till att ni klagar på just denna regeringen, svårt att ta på allvar liksom.

1 171 Inlägg
9 juli 2007
Nej in med miljöpartiet och sossarna i regeringen! Då blir det säkert sänkt bensinskatt, det tror jag minsann!wink

9 108 Inlägg
9 juli 2007
zoopåse skrev:
Nej in med miljöpartiet och sossarna i regeringen! Då blir det säkert sänkt bensinskatt, det tror jag minsann!wink

Touché, inser man inte ironin i det inlägget bör man inte rösta alls roll

med lem
1 147 Inlägg
9 juli 2007
nån som vill starta ett parti med mig? sen tar vi oss till makten o styr upp sverige!

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
9 juli 2007
MilleN skrev:
Touché, inser man inte ironin i det inlägget bör man inte rösta alls roll

Håller med fullständigt. Ska nått hända så måste vi vanlia Svenssons lägga oss i, inte låta politiker som bara tänker på profit sköta skiten. Då äre bara nått annat som beskattas.
Tycker nog att de är dags för den vanlige Svensken inse att de inte är en fråga om miljö, utan en fråga om att tjäna pengar. Hade de varit en fråga om miljö hade man sett över flygtrafik å dylikt istället.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Sök