3313
Sök

Varvar 4000! =(

51 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
#1
Hejsan.. Snart ger ja upp alltså.. fråga halva sverige å ingen vet men mycke bra tips har jag fått.. Bilen då i fråga är en 1990 årsmodell opel vectra 2000 med c20xe motor.. å när den är kall går den hur bra som hellst tills den blir varm.. då blöddrar den å går piss över 4000varv..
jag har testat rengjort knacksensor då den blev felkod.. men sen har de aldrig blivit nå mer.. byt soppa pump + filter lambda tempgivare. kört utan luftmassemätaren då jag fick tipset att den skulle gå på höga varv dock inte på låga.. ingen skillnad...
Mycket desperat på hjälp smile

mvh Joacim:D


10 287 Inlägg
9 juli 2007
#2
Har du gnista på alla cylindrar när den "blöddrar"?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

51 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
#3
Det har jag inte kolla den gör ju de endast under belastning när jag kör.. så de blir kanske svårt att kolla??..??


5 Inlägg
27 december 2012
#4
styrtrycksregulator, ger ju inga felkoder, inte heller dåliga vacumslangar... Tändkablarna skall ha från ca 2 kohm upp till 8 kohm från kortaste till längsta kabeln, är nåt på tok med dom så kan motorn gå orent. Tändstiften om dom är till åren så kan motorn gå orent

Pim_Pim
27 december 2012
#5
camaro69no1 skrev:
styrtrycksregulator, ger ju inga felkoder, inte heller dåliga vacumslangar... Tändkablarna skall ha från ca 2 kohm upp till 8 kohm från kortaste till längsta kabeln, är nåt på tok med dom så kan motorn gå orent. Tändstiften om dom är till åren så kan motorn gå orent

Får hoppas att Vectran fungerar vid det här laget. lol

218 Inlägg
27 december 2012
#6
camaro69no1 skrev:
styrtrycksregulator, ger ju inga felkoder, inte heller dåliga vacumslangar... Tändkablarna skall ha från ca 2 kohm upp till 8 kohm från kortaste till längsta kabeln, är nåt på tok med dom så kan motorn gå orent. Tändstiften om dom är till åren så kan motorn gå orent

Hade samma problem med en Ford Mondeo från 02, bytte stift och kablar  sedan var problemet över!

-

A.Sörman
1 299 Inlägg
28 december 2012
#7
Pim_Pim skrev:
camaro69no1 skrev:
styrtrycksregulator, ger ju inga felkoder, inte heller dåliga vacumslangar... Tändkablarna skall ha från ca 2 kohm upp till 8 kohm från kortaste till längsta kabeln, är nåt på tok med dom så kan motorn gå orent. Tändstiften om dom är till åren så kan motorn gå orent

Får hoppas att Vectran fungerar vid det här laget. lol

+1 Hahah så jävla bra  går den inte nu lär den fan aldrig göra det  big_smile


6 738 Inlägg
28 december 2012
#8
Drunk skrev:
Pim_Pim skrev:
camaro69no1 skrev:
styrtrycksregulator, ger ju inga felkoder, inte heller dåliga vacumslangar... Tändkablarna skall ha från ca 2 kohm upp till 8 kohm från kortaste till längsta kabeln, är nåt på tok med dom så kan motorn gå orent. Tändstiften om dom är till åren så kan motorn gå orent

Får hoppas att Vectran fungerar vid det här laget. lol

+1 Hahah så jävla bra  går den inte nu lär den fan aldrig göra det  big_smile

haha den e skrotad såg ja nu tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

51 Inlägg
31 januari 2013
Trådstartare
#9
Haha ja jag sålde den så sen blev den skrotad. smile Skulle tippa i dag på att det var vevaxelgivaren. Har haft samma problem på liknande Opel!



Sök