2861
Sök

tyst baslåda.

14 Inlägg
11 juli 2007
Trådstartare
Har haft ur min baslåda ett par dagar nu pga resa o shit. Men när jag skulle sätta tillbaka den så kommer de inget ljud från kalaset. Steget sitter på lådan, och powerdioden lyser, iochförsig inte remote, men de har den aldrig gjort. 

Det sitter en säkring på och den ser hel ut. Samt så lyser powerdioden. Men när jag skulle plocka ur lådan nuddade skruvmejseln själva höljet på slutsteget, och de kom en slags 'blixt', aja kanske inte blixt men ni fattar nog.

Kan det ha något med detta o göra? Roligt om man blev tvungen o köpa ett nyttt nu.

mvh

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
11 juli 2007
Hej, då är nog inte säkringen så hel trots allt, lyser protect lampan?

21 Inlägg
11 juli 2007
Det kan inte vara så tokigt att du bara råkat vända faserna på ena kanalen? Om du har två basar det vill säga....

14 Inlägg
11 juli 2007
Trådstartare
Mitsuman skrev:
Det kan inte vara så tokigt att du bara råkat vända faserna på ena kanalen? Om du har två basar det vill säga....

ja, det sitter två 10" i lådan. jag har satt i kontakterna på fel ställe bara? för det är fyra uttag för högtalare. oj, vore de så bra blir jag glad!

bumpe skrev:
Hej, då är nog inte säkringen så hel trots allt, lyser protect lampan?

Nej, den lyser inte. men den har aldrig lysit sålänge jag haft lådan

14 Inlägg
11 juli 2007
Trådstartare
hm, var ute o kollade nu, alla sladdar sitter där de ska. trodde först remote sladden hade hoppat ur, och hjärtat tog ett skutt. men sen såg ja att den satt kvar. så då måste felet vara allvarligare. för jag antar att de inte går att sätta fel på + och GND sladden. för då börjar de väl poffa o shit

Sök