3171
Sök

Har bilen på anons men orkar inte med all oseriösa

KAM
46 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
Jag är trött på nattliga tel samtal samt sms med bud på bilen, finns det inga seriösa köpare av en någorlunda snygg bil i detta land. Senaste killen som sms ett bud ringde jag upp och hjan sade sig vara seriös och själv varit utsatt för oseriösa köpare, men nog var han inte seriös, medelade att han skall vara försiktig då ett sms med ett bud är enligt lag ett bindande köp, även muntiliga avtal gäller vilket kan vara kul om man vill och orkar jäklas, undrar om jag skall!!!!!
Vet att bilen är obes men vet inte hur jag skall lösa besiktningen, råd eftersökes om möjligt......
Senast redigerat av the ONE (12 juli 2007)

"En glänsande bil är ren bil"

DFFL
9 020 Inlägg
12 juli 2007
Bilen är ju skitfin, missförstå mig rätt nu.
Men jag tycker inte att den är värd 170 000kr.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Golfare
164 Inlägg
12 juli 2007
Jag tror fler "inte vet hur dom ska lösa besiktningen" när det gäller din bil, därav många oseriösa.

Svårt att se hur nån ska punga ut 170 000 kr på en bil som inte går att bes som den är nu.
Dom flesta har nog inte råd att köpa en bil till att ha "ståendes på utställningar" etc om allt ska va lagligt alt riva ner mycket av det jobb du gjort för att kunna besiktiga den.

Annars hade de säkerligen inte vart nått jätte bekymmer att få sålt den, 170 000 kr för en S40 kanske låter mkt, men om man ser till va som är utlagt i pengar på den så är det nog inget "högt" satt pris.

Enda utvägen som ja kan komma på nu är att antingen omregga bilen till ombyggt/amatör byggt fordon (jobb såklart)

eller sälja den som den står nu (vilket är svårt med tanke på det du själv skrivit och med priset i beräkning)

eller ha tur att nån köper den som inte hajar va som händer på bilprovningen, (Vilket jag tycker vore väldigt taskigt)
å andra sidan så har ja för mej att man är tvingad att upplysa om sånt vid en försäljning, att den inte är besiktningsbar som den står (ja kan ha fel)
Tror de blir svårt att spela ovetande om köparen kommer tillbaka.

Eller sälja multimedian etc löst och sedan sälja kaross etc för sej..

de e va ja kan komma på.
Senast redigerat av Karl_Kravall (12 juli 2007)

med lem
1 147 Inlägg
12 juli 2007
vad e det som inte skulle klara att besiktas då?

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

FreddeK
12 juli 2007
dallelito skrev:

ja yp allt nästan! då en bil har helbilsgodkännande får du inte göra ett skit med bilen! helbilsgodkännande gäller från 98 och framåt! Alltså bilen ska vara som den lämnade fabriken!

Golfare
164 Inlägg
12 juli 2007
dallelito skrev:

Ta en titt på bilen wink

Bobo
12 juli 2007
Här är annonsen.

http://www.blocket.se/vi/12217250.htm?ca=3_s

Bilen är ju väldigt speciell så köpare lär inte växa på träd, blir nog naturligt att få massa oseriösa mail med en sådan extrem bil, många som drömmer om att ha en sådan men de har inte råd helt enkelt. Stylade bilar är svårt att sälja tyvärr.

Golfare
164 Inlägg
12 juli 2007
och här framgår oxå "dock är bilen av förklarliga skäl obesiktigad.",

Ärligt och bra!

Creed

med lem
1 147 Inlägg
12 juli 2007
Freddeponken skrev:
dallelito skrev:

ja yp allt nästan! då en bil har helbilsgodkännande får du inte göra ett skit med bilen! helbilsgodkännande gäller från 98 och framåt! Alltså bilen ska vara som den lämnade fabriken!

jag har ju inte på långa vägar byggt om som han, men ändå gjort om en del på min helbilsgodkända o den rullar iaf igenom...

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

KAM
46 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
Tack för era kommentarer, jag antog att det inte skulle bli lätt att sälja men vill vara ärlig och inte sätta någon i fällan och tro att det är enkelt att ha en sådan bil, dock så går det att om man är intr av en häftig bil fortsätta utveckla den och ta den som ombyggt fordon, visst man kan ta isär och försöka sälja den i delar men ärligt vill inte plocka sönder den, man kunde juh hoppas att ngn vet ngn som det heter som är behjälplig.........roll sen skall man veta att jag kan ta in den och se reaktioner, bilen är reg bes med recaro stolar men det egentliga som ställer till problem är spacer plattorna och stereon, den senare ser jag inte so m ett problem men att ta av grejorna och köra in den på 18" utan spacer kan gå, det är en idé jag har för att testa, och byta huv men igen bäst vore det att hitta ngn :-)

"En glänsande bil är ren bil"

9 108 Inlägg
12 juli 2007
Står det "dock är bilen av förklarliga skäl obesiktigad." så tror folk att den är omöjlig att besikta, klart att ingen är intresserad av en bil man inte får köra.

Åk in och besikta och se vad dom säger, är det en schysst besiktningsman får du igenom den, sätt på andra fälgar bara. Varför skulle stereon vara ett problem? Det ingår väl inte i besiktningens punkter precis.

Teddan
2 495 Inlägg
12 juli 2007
sms är inte jurdiskt bindande elelr det är ju det men ändå inte ! ! ! ! ! jag har försökt att dra ett sms in till tinget i en vårdnadstvist .
smset har ingen betydelse tyvärr, men ett via sms är fortfarande ett olaga hot.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Fotograf
1 319 Inlägg
24 juli 2007
Freddeponken skrev:
dallelito skrev:

okej.. det där med helbils godkänd är väll mer på verkstäderna att dom ska kunna genomföra ett garanti jobb och så. besiktningen kollar ju bara om bilen är trafik säker. kompisen fick då igenom sin v40 "klockan" utan några problem det enda var att mäta co´n för dubbla utblås som dom inte fick på mätgrejen på:)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

Eliminator
1 441 Inlägg
24 juli 2007
fredda_king skrev:
Freddeponken skrev:
dallelito skrev:

okej.. det där med helbils godkänd är väll mer på verkstäderna att dom ska kunna genomföra ett garanti jobb och så. besiktningen kollar ju bara om bilen är trafik säker. kompisen fick då igenom sin v40 "klockan" utan några problem det enda var att mäta co´n för dubbla utblås som dom inte fick på mätgrejen på:)

Helt Fel!
Läs på , det har ingenting med verkstäder att göra, bara med besiktningen.

//T

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

3 120 Inlägg
24 juli 2007
Kraftigt OT

Har sett att bilen blivit stulen enligt din andra tråd.

Tror du de kan vara någon av de "oseriösa" spekulanterna som har kollat upp var du bor, förvarar bilen och sen åkt bort och hämtat den?

Har du ingen lust att spekulera i försvinnandet så behöver du såklart inte svara, tanken med mitt inlägg är mest att när jag försökt sälja stöldbegärliga bilar så får man intrycket att en del som ringer är mer ute efter att få reda på upplysningar kring var man bor och komma och inspektera bilen än att köpa den... sad

dARKiE
5 031 Inlägg
24 juli 2007
viccoA skrev:
Kraftigt OT

Tror du de kan vara någon av de "oseriösa" spekulanterna som har kollat upp var du bor, förvarar bilen och sen åkt bort och hämtat den?

Har du ingen lust att spekulera i försvinnandet så behöver du såklart inte svara, tanken med mitt inlägg är mest att när jag försökt sälja stöldbegärliga bilar så får man intrycket att en del som ringer är mer ute efter att få reda på upplysningar kring var man bor och komma och inspektera bilen än att köpa den... sad

Det är därför man alltid ska tänka på att mötas på ett helt annat ställe än hemma, typ Statoil eller något.

Så gör jag ialf, litar inte på någon nu förtiden.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

LicensSvetsare
280 Inlägg
24 juli 2007
Darkie skrev:
viccoA skrev:
Kraftigt OT

Det är därför man alltid ska tänka på att mötas på ett helt annat ställe än hemma, typ Statoil eller något.

I så fall ska du inte låta spekulanterna se ditt reggnummer iheller, du får skruva av plåtarna och ta bort det på eventuella bilder. Om dom har reg nummer kan dom ju kolla var du bor ändå....

Slår man yxan i båten får man ro som fan!

1 489 Inlägg
24 juli 2007
AudiS skrev:
I så fall ska du inte låta spekulanterna se ditt reggnummer iheller, du får skruva av plåtarna och ta bort det på eventuella bilder. Om dom har reg nummer kan dom ju kolla var du bor ändå....

Den är tyvärr redan stulen sad

• Även den starka måste ta i när han skiter

152 Inlägg
24 juli 2007
Bes den i Trelleborg (om den återfinns dock). Här ser dom inte ens skillnad på varningstrianglar och verktygslådor, kan inte ställa ljusen, kommer inte in i bilen, hittar inte dimljus, kan inte starta bilen, kan inte flytta sätet ens. big_smilebig_smile
Senast redigerat av Jesper206 (24 juli 2007)

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
24 juli 2007
AudiS skrev:
Darkie skrev:
viccoA skrev:
Kraftigt OT

Problemet är ju att dom fortfarande kan kolla upp ditt telefonnummer och på så sätt få tag på din addres, där bilen ifråga ofta finns om man inte har garage en bit ifrån.
Senast redigerat av Puff2k (24 juli 2007)

Sök