4052
Sök

protect lampan lyser?!

956 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
Nu äre så att mitt protect lampan på steget börjar lysa direkt när basarna ska börja spela..
Har dock provat att byta kablarna från mitt andra steg till detta steg..men det börjar lysa iallafall..Vafan kan det vara...var så för 2  månader sen oxå..men då funkade av sig själv en stund efter...
några tips på vad jag kan kolla för nått mera

eldus veldus

Glassbåtsingengör
207 Inlägg
13 juli 2007
Kollat jorden?

Signaturtext kan du vara själv!

956 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
jaa var det första jag provade..Steget lyser hela tiden om jag koppalr bort basarna..har inte kollat hur många volt som går fram till steget..

eldus veldus

bilbytarkung
196 Inlägg
13 juli 2007
kollat högtalarna kablarna så inte dom jordar emot varann..d gjorde nämligen mina å då gick den i protect läge så fort basen skulle slå..

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB

1 813 Inlägg
13 juli 2007
låter det typ boop i högtalarna när steget startar å sen tänds lampan??
isf e det bränt i steget hade samma problem på mitt nydligen.. lämnade iväg det på felsökning och då kom han fram till nått som var bränt och jag bytte det men det var nått annat fel med så jag gav upp..!  men han sa att det var bränt å det kan vara fler än en grej men han kunde bara felsöka dit sen hade han behövt nya grejer till det å kuna fortsätta med felsökningen men det springer bara i väg massa pengar på det viset tyvärr!!

Åk före du så väntar jag på dig där..!

21 761 Inlägg
13 juli 2007
golf88 skrev:
Steget lyser hela tiden om jag koppalr bort basarna..har inte kollat hur många volt som går fram till steget..

Ja, du kan ju kolla spänningen först. Sedan kan du också kontrollera där strömkablarna sitter fast i stegets kopplingsplint så att inte någon kardel ligger och kortsluter ibland.

956 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
dj_padde skrev:
låter det typ boop i högtalarna när steget startar å sen tänds lampan??
isf e det bränt i steget hade samma problem på mitt nydligen.. lämnade iväg det på felsökning och då kom han fram till nått som var bränt och jag bytte det men det var nått annat fel med så jag gav upp..!  men han sa att det var bränt å det kan vara fler än en grej men han kunde bara felsöka dit sen hade han behövt nya grejer till det å kuna fortsätta med felsökningen men det springer bara i väg massa pengar på det viset tyvärr!!

jaa precis så låter det...Steget funkar ju om jag kopplar bort kablarna...
har bara haft steget i några månader..Så garanti har jag ju kvar...

eldus veldus

956 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
golf88 skrev:
Steget lyser hela tiden om jag koppalr bort basarna..har inte kollat hur många volt som går fram till steget..

Ja, du kan ju kolla spänningen först. Sedan kan du också kontrollera där strömkablarna sitter fast i stegets kopplingsplint så att inte någon kardel ligger och kortsluter ibland.

strömkablarna har jag kollat...Har även tagit kablarna från mitt "fungerande" steg..Men blir samma sak

eldus veldus

93 Inlägg
13 juli 2007
golf88 skrev:
Nu äre så att mitt protect lampan på steget börjar lysa direkt när basarna ska börja spela..
Har dock provat att byta kablarna från mitt andra steg till detta steg..men det börjar lysa iallafall..Vafan kan det vara...var så för 2  månader sen oxå..men då funkade av sig själv en stund efter...
några tips på vad jag kan kolla för nått mera

har en polare som hade samma problem o de va hans stereo som va sönder.. pröva med sätt steget i en polares bil elr pröva med en annan bas..

Turbo is the shit =)

956 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
Har nu mätt volten..låg på 12, nåt iaf...hela tiden

eldus veldus

CORRADOÄLSKARE
205 Inlägg
13 juli 2007
golf88 skrev:
Har nu mätt volten..låg på 12, nåt iaf...hela tiden

hade exakt samma problem med mitt system. trodde attt det var lågnivåutgången som var sönder men det var basarna som hade brännt:S. jag hade provat att koppla in en annan bas och se om det fungerar då ist

Kolla min projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1290219#p1290219

956 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
kan prova med det då

eldus veldus

311 Inlägg
13 juli 2007
hade prick samma fel men då tog mina kablar från framhögtalarna direkt i marken.. å jordade mot plåten som nån ovan hade skrivit..

Pv med preppad b20..

Sök