2209
Sök

Han anmäler alla som kör för fort!!!

Civic_TypeR2007
14 juli 2007
Trådstartare
#1
Har polisanmält trafiksyndare över 20 gånger – på en dryg månad (Malmö)

http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/sto … 02,00.html

Sånt här gör mig förbannad, har han inget liv eller?

Se upp för honom på vägarna!!!

http://i141.photobucket.com/albums/r65/Sex2007/Anmler.jpg

blacken
14 juli 2007
Trådstartare
#2
Hur f"n kan han göra det? han har ju förmodligen inte tillgång till vare sig laser, radar, eller policepilot eller avståndsmätare. det finns inte en chans att han ser på ett förbipasserande fordon exakt hur snabbt det framförs eller vilket avstånd det har till framförvarande fordon på ett exakt sätt. Det blir i bästa fall helt godtyckligt. Så mycket för den svenska rättsäkerheten.
Senast redigerat av blacken (14 juli 2007)

Masterworks
14 juli 2007
Trådstartare
#3
Kanske dax att han byter jobb till trafikpolis istället då?

431 Inlägg
14 juli 2007
#4
Har en liknande gubbe på mitt jobb.. fast han brukar klä ut sig till "civil" och kolla om kundena snor något...    Ibland undrar man ifall dom mår bra eller ej.

Nästan nybörjare
145 Inlägg
14 juli 2007
#5
Kör som du ska istället...

Kör du för fort så bryter du faktiskt mot lagen, bara o gilla läget om du åker dit! Jag kan mycket väl tänka mig att han ringer snuten om han ser nån som gör inbrott i en bil med, om han stoppade ett inbrott i din hade du inte lipat va?

Ska inte leka moralkärring, det händer allt att jag gasar för mycket med, men det är mitt val o åker jag dit får jag betala helt enkelt! Men jag ser hellre att det åker dit lite dårar än att jag svänger ut på en väg o får en bil i sidan i 250.

Själv har jag iofs aldrig ringt på någon, känns dumt då jag själv "missar" fartgränsen emellanåt! smile

Full fart, spar tid.
Lilla projektet dådå... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=41732

Masterworks
14 juli 2007
Trådstartare
#6
El_Gringo skrev:
Kör som du ska istället...

Kör du för fort så bryter du faktiskt mot lagen, bara o gilla läget om du åker dit! Jag kan mycket väl tänka mig att han ringer snuten om han ser nån som gör inbrott i en bil med, om han stoppade ett inbrott i din hade du inte lipat va?

Ska inte leka moralkärring, det händer allt att jag gasar för mycket med, men det är mitt val o åker jag dit får jag betala helt enkelt! Men jag ser hellre att det åker dit lite dårar än att jag svänger ut på en väg o får en bil i sidan i 250.

Själv har jag iofs aldrig ringt på någon, känns dumt då jag själv "missar" fartgränsen emellanåt! smile
Jamen vad det handlar om här är ju att han anmält 20 pers på en månad,
tror ju inte dom blåste på i 250 km/h!

Det är svenssons som kör "lite" för fort han anmäler!
Senast redigerat av Masterworks (14 juli 2007)

Civic_TypeR2007
14 juli 2007
Trådstartare
#7
" Så fort jag ser att någon kör för fort eller inte håller avstånden ringer jag polisen."

Han ringer när fölk åxo inte håller avstånd....  Han har inga andra bekymer i sitt lila liv...

94 Inlägg
14 juli 2007
#8
vilken störd mäniska borde vara skottpengar på en sån, fan skaffa ett liv med kompisar du kan ringa jävla idiot
Senast redigerat av Nada_ (14 juli 2007)

saab 93-cupé

SSS -12
3 217 Inlägg
14 juli 2007
#9
Tror inte att det leder någonvart... Så varför bry sig?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
14 juli 2007
#10
Han vill bara ha lite jobb ju, han är ju överåklagare.

Lev livet, det kan ta slut fort

SSS -12
3 217 Inlägg
14 juli 2007
#11
Adress borttagen

Den 24 oktober 1998 fick Sverige en ny personuppgiftslag. Den kallas PUL och förbjuder att namn och andra personuppgifter offentliggörs på Internet, såvida inte berörda personer gett sitt "otvetydiga" samtycke.

Tro fan att han blir less på trafiken efter ett tag!

Edit: Fel av mig... Han bor fan nere vid Ribban! Han kan fan inte ha något liv...
Senast redigerat av Fuckface (14 juli 2007)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

DFFL
9 020 Inlägg
14 juli 2007
#12
Äsch, även om han är överåklagare så kan ju inte anmälningarna gå nånstans.
Han kan ju inte bevisa hastigheterna eller avstånden för fem öre.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
14 juli 2007
#13
Bara till å anmäla han för personliga trakaserier på lösa grunder eller något annat.
Så länge det ej fins bevis matrial så som bild och video så står det mällan ord mot ord .. så han kan anmäla hur mycket han vill för det fins ej lagagrund att bli fäld på någons på stående .....

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Civic_TypeR2007
14 juli 2007
Trådstartare
#14
darkwizard skrev:
Han vill bara ha lite jobb ju, han är ju överåklagare.
hmmm mer jobb?  Tror säkert han bär skuld till folk som sitter inne som är oskyldiga,  nu ska han försöka förstöra mera liv me sånt här trams ....  Om han är en sån överåklagare...

Muttley
14 juli 2007
Trådstartare
#15
här har vi svenskar i ett nötskal

Vi älskar att hata
1. Vägsniglar
  2. Slarv med blinkers
  3. Håller inte avstånd
  4. Fartdårar
  5. Ligger i mittfilen
  6. Jag retar inte upp mig
  7. Ständiga filbyten
  8. Kör förbi på insidan
  9. Husvagnar
  10. Lastbilar
  (Undersökning på aftonbladet.se)

borde vi inte tänka efter då? vi har jävligt dåligt beteende om vi hatar vägsniglar. tänk om de är farmor eller mormor som är ute på sin söndagsrunda och ska storhandla ? de har rätt till respekt eller?

faktiskt så kan jag hålla med om att när folk ligger för nära och trycker en i röven att de är jobbigt. för när jag vet nu kommer den här kurvan där polisen gillar att stå eller där kommer den där kameran då vill man inte gasa på över hastigheten heller.

om nu den här överåklagaren vill polisanmäla alla fartdårar låt han då göra de.
eller passar vi in på den beskrivningen som aftonbladet lade upp???

Muttley
14 juli 2007
Trådstartare
#16
FireTraXX skrev:
Äsch, även om han är överåklagare så kan ju inte anmälningarna gå nånstans.
Han kan ju inte bevisa hastigheterna eller avstånden för fem öre.
citat från aftonbladet
– Ibland när jag ringt polisen har de tackat och sagt att vi ska plocka bilen och ett par mil senare så har jag sett att fartsyndaren står i vägrenen, stoppad av polis.

då står ju polis med kontroll antagligen eller nått ju

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
14 juli 2007
#17
tkd_rille skrev:
faktiskt så kan jag hålla med om att när folk ligger för nära och trycker en i röven att de är jobbigt. för när jag vet nu kommer den här kurvan där polisen gillar att stå eller där kommer den där kameran då vill man inte gasa på över hastigheten heller.
Ett tips till detta, nudda till på bromspedalen, så bromsljusen tänds, jag kan lova att dom håller avstånd sen. Och om nån kommer upp snabbt upp bakifrån, gör samma sak, får dom möte ska ni se hur sura dom blir.

Lev livet, det kan ta slut fort

SSS -12
3 217 Inlägg
14 juli 2007
#18
tkd_rille skrev:
FireTraXX skrev:
Äsch, även om han är överåklagare så kan ju inte anmälningarna gå nånstans.
Han kan ju inte bevisa hastigheterna eller avstånden för fem öre.
citat från aftonbladet
– Ibland när jag ringt polisen har de tackat och sagt att vi ska plocka bilen och ett par mil senare så har jag sett att fartsyndaren står i vägrenen, stoppad av polis.

då står ju polis med kontroll antagligen eller nått ju
Sjuk stalker, han följer verkligen efter och ser till att man till sist står i vägrenen tillsammans med polisen!

Aldrig en gång att man kommer upp i en mil om man bara korsar Malmö, så då måste han ha följt efter "syndaren" ett bra tag!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Civic_TypeR2007
14 juli 2007
Trådstartare
#19
darkwizard skrev:
tkd_rille skrev:
faktiskt så kan jag hålla med om att när folk ligger för nära och trycker en i röven att de är jobbigt. för när jag vet nu kommer den här kurvan där polisen gillar att stå eller där kommer den där kameran då vill man inte gasa på över hastigheten heller.
Ett tips till detta, nudda till på bromspedalen, så bromsljusen tänds, jag kan lova att dom håller avstånd sen. Och om nån kommer upp snabbt upp bakifrån, gör samma sak, får dom möte ska ni se hur sura dom blir.
Vet att min polare hatar såna som ska nudda bromsen eller vägra flytta på sig och ska köra om en bil i 113km och den bilen han kör om kör i 112km.

Han brukar sen slänga stenar på bilen som hämnd....  Hoppas du ej träffar på min polare han har altid stenar me sig i bilen *asg*
Road rage men men hans problem men inte nice att få stenskott bara för man är en bitch och vägra flytta på sig...

1 893 Inlägg
14 juli 2007
#20
"Överåklagare", då kommer de svansandes.
Undrar om de kommer om vanliga svenson ringer?



Sök