3241
Sök

Pris för montering

79 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
Hade tänkt köpa nya högtalare till min bil, dock har jag ingen aning om hur jag ska installera dom och vill inte försöka mig på det heller så att det blir nått halvdant jobb.
Har hittat ett ställa här i Uppsala som tar 1500 för montering...tycker det låter jävligt mycket? Vad brukar priserna ligga på?

Saabvilde!
1 708 Inlägg
18 juli 2007
Om du köper ljud på BRL å tror jag de monterar det åt dej med !

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

18 juli 2007
tycker det låter som ett väldigt högt pris för max 1 timmes jobb

6 851 Inlägg
18 juli 2007
Saittam skrev:
Hade tänkt köpa nya högtalare till min bil, dock har jag ingen aning om hur jag ska installera dom och vill inte försöka mig på det heller så att det blir nått halvdant jobb.
Har hittat ett ställa här i Uppsala som tar 1500 för montering...tycker det låter jävligt mycket? Vad brukar priserna ligga på?

Vad är det för bil?

Livsnjutare
342 Inlägg
18 juli 2007
Hur många högtalare är det frågan om? Passar dom rätt på?
Mer info skadar inte wink

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

79 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
TT-Avant : Det är en Audi A4 1.8 -95

Jonve: Två st koaxialer i fram hade jag tänkt mig, behöver inget värstingljud, det viktiga är att det låter helt ok (och bättre än mina nuvarande högtalare). Kanske ett baksystem också.
Senast redigerat av Saittam (18 juli 2007)

6 851 Inlägg
18 juli 2007
ska de ha 1500:- för att byta högtalare i dina dörrar då. ja de är ju ett jobb som säkert kan ta ca 15min/dörr..
Att sätta Coax i dnia dörrar är inget att rekomendera. Du kommer få allt ljud nere vid fötterna och så vida du är skapt som oss flesta andra så har du inte hörsel med fötterna..?

79 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
TT-Avant skrev:
ska de ha 1500:- för att byta högtalare i dina dörrar då. ja de är ju ett jobb som säkert kan ta ca 15min/dörr..
Att sätta Coax i dnia dörrar är inget att rekomendera. Du kommer få allt ljud nere vid fötterna och så vida du är skapt som oss flesta andra så har du inte hörsel med fötterna..?

Ok, hur tycker du jag ska göra då? Sitter ju två små högtalare (som jag antar är diskanter?) längst upp på dörrarna också, kanske sätta in bashögtalare längst ned och diskanter längst upp? Kan som sagt inte så mycket om detta...

6 851 Inlägg
18 juli 2007
Saittam skrev:
TT-Avant skrev:

Ok, hur tycker du jag ska göra då? Sitter ju två små högtalare (som jag antar är diskanter?) längst upp på dörrarna också, kanske sätta in bashögtalare längst ned och diskanter längst upp? Kan som sagt inte så mycket om detta...

Låter som en bra idé. Om du kan bygga om själv så bygg om för 5.25", har för mej det sitter 4½" org.
Men att sätta bas/mellan där nere och sedan diskant längre upp funkar bra.

1 631 Inlägg
18 juli 2007
Saittam skrev:

Det är ett rätt normalt pris för montering av framsystem. Tid är dyrt och det finns alltid saker som kan gå fel...

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

79 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Saittam skrev:
TT-Avant skrev:

Låter som en bra idé. Om du kan bygga om själv så bygg om för 5.25", har för mej det sitter 4½" org.

Ok, kommer det att krävas nått slutsteg då för att driva?

6 851 Inlägg
19 juli 2007
Saittam skrev:
TT-Avant skrev:
Saittam skrev:

Ok, kommer det att krävas nått slutsteg då för att driva?

Det låter inte sämre med ett steg, men du måste inte ha det.

Solfilmsmontör
947 Inlägg
19 juli 2007
1500kr är väll normalt pris med tanke på att många brukar göra en ordentlig baffel dessutom.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

2 123 Inlägg
19 juli 2007
mickinho skrev:
tycker det låter som ett väldigt högt pris för max 1 timmes jobb

Då skulle jag vilja se dig göra det.
Även om dom är proffs så tar det mer tid.
Dom ska ta bort dörsidorna, inte alltid helt lätt.
Kanske är en bil dom aldrig byggt något på förut ? Då måste dom försöka sig fram eller läsa sig fram.
Sedan ska högtalaren bort och en monteringsring kanske måste tillverkas, det ska tätas så ljudet blir bra, kablar ska dras och kabelskor ska kontaktpressas eller lödas.
Sedan så peakar dom förmodligen ljudet så det blir optimalt.
Allt det skulle jag vilja se dig göra på 1h själv.

Sänk bensinskatten!
182 Inlägg
19 juli 2007
Kolla med brl. Visserligen va min pappa tvungen att lämna in en trasig bas för att jag skulle få den bytt när jag hade kollat på två ställen innan. Men dem är duktiga och vet vad dem gör. Sen har dem bra priser med.
/MatteR

/MatteR

Sök