3946
Sök

montering av sportluftfilter i 855glt (någon som kan)

31 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
jag behöver en roblemlösning till min volvo 855glt,'
jag vill sätta in ett sportluftfilter men har problem med luftboxen eftersom luftmassmätaren sitter fast i den! hur gör jag och ger det någon effekt på en glt? tack för svar!!..

pudas84

666 Inlägg
19 juli 2007
ingen märkbar effekt... jag tycker inte det bli någon märkbar skillnad i ljud heller... så kör på orginal ist...

men om du nu har köppt det så får du montera det... alternativen ja vet
1, Skär upp luftburken och lägg in filtert där, men låt lmm sitt fast
2, montera av lmm och montera dit en adapter till det öppna filtret och sen skärma av det så den inte suger varmluft´

//Silver

89 Inlägg
19 juli 2007
Som det sas så ger det ingen märkbar effekt eller motorljud. På min bil så höjdes insugsljudet ganska mkt, men blev lite missnöjd då jag vill ha mer motorljud.

1 878 Inlägg
19 juli 2007
nej de ger ingen effekt, men de låter tuffare. helt sant. men de har för och nackdelar.

LMM/lamdba kan slås ut, dricker mer bensin (eftersom bilen får mer luft), filtret kanske behövs oljas in..

ne fi fan. ska man ha öppet så är de nog bättre att skaffa sig en bil med turbo där de kan ge nån effekt.

666 Inlägg
19 juli 2007
B4mse skrev:
Som det sas så ger det ingen märkbar effekt eller motorljud. På min bil så höjdes insugsljudet ganska mkt, men blev lite missnöjd då jag vill ha mer motorljud.

Om det är till din turbo bil så ärdet turbon du hör genom luftfiltert... och det ger mycket ljudskillnad, men inte så mycket på en sugis...
och det ger ingen direkt effekt på en turbo moter heller, om man inte trimmar dem en hel del, då oftast orginal bruken är god för ett antal hundra pollar

//Silver

905 Inlägg
19 juli 2007
Frozen1985 skrev:
nej de ger ingen effekt, men de låter tuffare. helt sant. men de har för och nackdelar.

LMM/lamdba kan slås ut, dricker mer bensin (eftersom bilen får mer luft), filtret kanske behövs oljas in..

ne fi fan. ska man ha öppet så är de nog bättre att skaffa sig en bil med turbo där de kan ge nån effekt.

mer luft + bränsle borde väl ge mer effekt eller är det nått jag missar här?

Utanlem
895 Inlägg
19 juli 2007
varför söker du inte???
jag har svarat på precis samma fråga mer än 5 ggr innan i dehär forumet...

Sök