golf_greatpower skrev:
haxer skrev:
golf_greatpower skrev:
vad pratar du om? den lider ju inte av det? hunden lär sig mycket snabbt att leva så!
Tycker sånt är riktigt dumt resonemang "hunden lär sig mycket snabbt att leva så" Släpp ut hunden så ofta som möjligt istället fundera på om det är rimligt att lämna hunden ensam i 8timmar i sträck utan toalett eller lekande. FFS skaffa inte hund om ni inte vet vad ett djur är. Totallt hjärndött att göra så!!
Men går ju ut derekt när man kommer hem.. du har kanske inte hund ? så säg inget..
fatar inte hur ni kan låta hunden följa med över allt exakt då blir den ju van vid det och då kan ju inte lämna den mer en 5 minuter... Ni tänker inte med hjärnan ibland!
Varför skulle man inte kunna ha med hunden överallt och sen låta den vara ensam 3-4 timmar nån/några gånger i månaden?
Min hund är i stort sett alltid med mig, vart jag än åker så är hon med. De få gånger då det absolut inte går att ha henne med, så får hon vara kvar hemma och det går alldeles utmärkt!
För mig är det egoistiskt att ha en hund som ska vara hemma över 5 timmar varje dag när man är på jobbet.
På både hund och människor så vilar kroppens organ på nätterna och det gör att man inte behöver gå på toaletten, dricka, äta osv. När man vaknar på morgonen så vaknar även organen och man behöver gå på toa, dricka osv. Både hund och människa behöver oftast gå på toaletten ungefär var 3-4:e timme efter att vi har fått nattens sömn. Varken hund eller människans organ mår bra av att ligga i viloläge först hela natten, få våra behov tillgodosedda för att sedan försöka tvinga kroppen att ligga i viloläge igen. Ingen mår bra av att få behoven tillgodosedda en enda gång på ca 17 timmar!!! (8 timmar sömn, 1 timma morgon, 8 timmar ensam hemma).
Visst både hund och människa klarar av det, men ingen mår bra av det!
Så min åsikt är att det är bedrövligt att man är så egotrippad så man skaffar hund och sen ska den leva ett sådant liv!
Spelar ingen roll om hunden är champion, dubbel, trippel osv. Den kan omöjligt trivas av att leva ett sådant liv!