Har en audi S3 -01 som är mtm chippad och mtm avgasystem från katten och bak. Satte i ett öppet kn-filter för ca 1vecka sen. Igår började bilen typ bluddra och med bluddra menar jag inte att den hacka utan att det kändes som att turbon sluta ladda och bilen bara varva utan vrid. Hört att öppet filter ska förstöra luftmassemätaren på turbo bilar om man inte rengör dom vart 500mil ungefär. Mitt va la inte i perfekt skick. Så nu undrar jag hur jag tar reda på om luftmassemätare är sönder. Tacksam för alla svar!!!
What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Testade köra utan mätaren och det gick exakt likadant. Men om luftmassemätarn e sönder borde det inte lysa en lampa som visar det för när jag koppla ur den så lös esp lampan. Kan det inte vara nån läcka i nån gummisladd eller nåt liknande.
Kolla så att alla slangar där det går luft är hela. Spreja med start-gas på slangarna när du kör på tomgång. Går den upp i varv när du sprejar på en slang så har du en läcka där. Är det så så byt slangen. Ang lmm så ska insprutningslampan lysa när lmm är sönder så. Så var det på min bil iallafall och det låter ju lite konstigt att den börjar lysa när du kopplar ur den så jag misstänker att det fungerar som på min. Funkar inte mina tips så gör som S3_MTM säger. Kör en felkodssökning på den så hittar du nog felet.
Ang lmm så ska insprutningslampan lysa när lmm är sönder så. Så var det på min bil iallafall och det låter ju lite konstigt att den börjar lysa när du kopplar ur den så jag misstänker att det fungerar som på min.
Det fungerar som såhär. När LMM är trasig (avbrott, korslutning eller nåt annat fel) så tänds lampan. Samma sak när den är urkopplad. När den är hel men smutsig eller annat som stör mätfunktionen så lyser den inte. LMM fungerar, styrdonet vet bara inte hur den ska göra med signaler som är helt fel.
Konkretfelsökning: Låt motorn så på tomgång sen är det bara att ge full gas. Bilen ska direkt upp och ställa sig på varvtalsstoppet. Hackar den lite, tar en stund på sig att varva upp och stannar på 5000 så är det med 99%+ LMM...
Kolla så att alla slangar där det går luft är hela. Spreja med start-gas på slangarna när du kör på tomgång. Går den upp i varv när du sprejar på en slang så har du en läcka där. Är det så så byt slangen. Ang lmm så ska insprutningslampan lysa när lmm är sönder så. Så var det på min bil iallafall och det låter ju lite konstigt att den börjar lysa när du kopplar ur den så jag misstänker att det fungerar som på min. Funkar inte mina tips så gör som S3_MTM säger. Kör en felkodssökning på den så hittar du nog felet.
Det är det jag misstänker oxå. Tror att det är nån jävla läcka eftersom lampan inte lyser. Tack för hjälpen!
Ang lmm så ska insprutningslampan lysa när lmm är sönder så. Så var det på min bil iallafall och det låter ju lite konstigt att den börjar lysa när du kopplar ur den så jag misstänker att det fungerar som på min.
Det fungerar som såhär. När LMM är trasig (avbrott, korslutning eller nåt annat fel) så tänds lampan. Samma sak när den är urkopplad. När den är hel men smutsig eller annat som stör mätfunktionen så lyser den inte. LMM fungerar, styrdonet vet bara inte hur den ska göra med signaler som är helt fel.
Konkretfelsökning: Låt motorn så på tomgång sen är det bara att ge full gas. Bilen ska direkt upp och ställa sig på varvtalsstoppet. Hackar den lite, tar en stund på sig att varva upp och stannar på 5000 så är det med 99%+ LMM...
Min LMM gick sönder för ett par veckor sen. Lustigt nog oxå bara nån vecka efter luftfiltermontage . Iaf, bilen bluddrade på tomgången, gick ojämnt som fan, och låg på för lågt varvtal. Uppe i fart märktes det inte lika väl, men den va inte riktigt lika pigg som normalt. Jag hade ingen lampa som tändes, men däremot fanns en felkod i datorn som visade att LMM gav fel värden (gjorde ett diagnos-test på mercedes). Vill du veta helt säkert på en gång borde du lämna in den på diagnos-test. Vem vet du kan få reda på andra saker som är dåliga oxå (på gott och ont iof ). Det kostade mig 1200 för nästan 2 timmar. Väl värt de, för då VISSTE jag vad som va fel, då slapp jag gissa nå mer.
Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded
prova bara att dra ut kontakten till den som nån annan sa. hade samma fel på min bil fast de va en bmw. går bilen lika dåligt när du drar ut kontakten så är de felet, går den sämrre så är de nått annat..
Testade dra ut kontakten och då gick bilen lika dåligt fast då lyste esp lampan. Testade även gasa fullt ut på tomgång och då varvade den snabbt och fullt ut till varvstopp. Men som sagt ni tycker jag ska till audi med den och ta tester. Tack för alla svar!!