3220
Sök

Min volvo 740 tic startar inte.

27 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
Hejsan blev påkörd höger bakdörr igår. åkte av vägen efter smällen med fronten först. men inga synliga skador på fronten eller så enbart på bakdörren. fick ringa bärgning för att få den upp. Men när jag sedan skulle starta den så ville den inte riktigt sen hoppade den igång men fick som en förgasar knall. sen när jag åkte från platsen så gick pluddrade den fram och orkar inte riktigt sedan ca 500 meter bort dog den och gick inte igång. Här idag så tankade jag den(tänkte om de var felet). provade sedan starta den. den gick igång men dog lika snabbt igen. nu startar den inte,har försökt med draghjälp men ingen lycka.bilen funkade fint innan olyckan.Några goda råd?

Mvh Nicklas
Senast redigerat av Nicklas8312 (25 juli 2007)

171 Inlägg
25 juli 2007
går soppa pumpen?

Volvo 240glt -84
Volvo 240tic -81
Audi a4 2,0t quattro -06

27 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
Japp den går.

74 Inlägg
25 juli 2007
ingenting som har lyckats röra på sig under smällen ?

27 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
nej inte som det ser ut. har kollat. kanade bara ner i diket hade inte så hög fart.

27 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
Någon som kan ge mig några råd vad felet kan vara?

220 Inlägg
25 juli 2007
batteriet ligger inte emot eller någon sladd har blivit klämd.

27 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
Gjorde ett försök idag. slog lite under bilen på bränslepumpen och då hoppade den nästan igång men brukar bränslepumpen surra eller så när den funkar? Min är knäpptyst:S

Pan
25 juli 2007
knäpptyst ska den väl inte vara. Kan inte känna på den om den känns som den går.

edit: Kan inte dra loss någon bränsle slang vid motorn och sen så ber du någon gå lite på start motorn kommer inget är den ju kass.

MVH
Senast redigerat av Pan (25 juli 2007)

27 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
Har dock beställt en ny. Men har försökt få bort bränsle slangen men den sitter som in i helvete.Men brorsan min är bilmek och han är nästan bomben på att det är bränslepumpen. Men litar inte helt ut på hans kunskaper.

510 Inlägg
25 juli 2007
Nicklas8312 skrev:
Har dock beställt en ny. Men har försökt få bort bränsle slangen men den sitter som in i helvete.Men brorsan min är bilmek och han är nästan bomben på att det är bränslepumpen. Men litar inte helt ut på hans kunskaper.

Min bränslepump går också runt och pumpar bensin .. Fast vi tippar på lmm eftersom när man dratt runt startmotorn i ca 20sek, låter den vila i typ 10 sek så startar den till med dör f*n lika snabbt igen tongue Du måste säga till om du hittar felet .. För min dog också helt plötsligt .. gick hur bra som hellst .. sen stängde ja av den .. När ja skulle starta den sen gick det inte .. hehe .. men men .. har en b230et motor -87a tongue Mvh Johan

198 Inlägg
25 juli 2007
bränsle pumpen ska låta när man vrider på tänningen man hör ett litet surrande när den drar upp soppan men de är inte lång varigt...bara några sec låter den..

Körv
3 535 Inlägg
25 juli 2007
Hade samma fel på min bil. Då var det jordfel till soppapumpen. Så kolla det! Är 100% på att det är soppapumpen iaf smile

Truckdriving Man

27 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
Min drar inte fram någon soppa alls så gissar på att det är tankarmaturen. Men måste det vara till just en b230et eller kan man ta till en b230e?

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
27 juli 2007
prova å starta med startgas.. funkar det är det nog soppa pumpen

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

27 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
Japp testade det. Och då är de nog tankarmaturen som gått för mig. men lämnar in den på måndag till volvo för felsök sedan får dom byta det som är trasigt åt mig orkar inte pilla på den mer just nu..

620 Inlägg
28 juli 2007
jag kan säga att de e dyrt att låta dom fixa de ja payade ca 4500 fö ba tankarmautren... sen så hade dom få byta mätaren i instriment brädan och allt gick på ca 7000

Speed FMK
849 Inlägg
28 juli 2007
Nicklas8312 skrev:
Japp testade det. Och då är de nog tankarmaturen som gått för mig. men lämnar in den på måndag till volvo för felsök sedan får dom byta det som är trasigt åt mig orkar inte pilla på den mer just nu..

byt själv. det är inga större problem, och sen blir det mycket billigare också. Jag gjorde det på min och det var inte särskilt svårt. smile

Mvh Ludde

Sök