27 juli 2007
Trådstartare
Körde med en Infinity Kappa Perfect 10 i min honda civic för 2 år sedan. Ringde en kille på Annons som sålde en Dubbel 10a MDS Fanatic (fatboy upphängningen) och ett Crunch V-2800 steg väldigt billigt. Så jag slog till för jag ville ha steget. Vi monterade steget och provade både med den Dubbel 10an från MDS och Kappan. Kappan i låda ligger runt 3300kr ny och det är ungefär där den färdigbyggda MDS 2x10 låg också på. Inte för jag gjorde några korekta mätningar. Men när det gäller upplösningen så lät MDS lådan som att vi sänkt ner Kappan i en tunna med gröt. Pratar vi om exaktheten så var MDSen som en polare försökte väcka en, med att rysta i en. Medan kappan utdelade basen som precisa karate slag. Pressade kappan till nära gränsen så var det kvällningar och alla 4 personer i bilen gick ur och mådde illa, utan att basen spela illa.
Senare i veckan så la jag ut dubbel 10an på annons. Kom en kille som skulle ha den i sin Volvo 240 och driva den med ett slutsteg som gav 2x250 watt påstod han
"Najs sa jag"... öppna hans skuff för att hitta ett noname brandat 15x15cm steg där det stog i guldiga bokstäver "250WATT" efter att sträckt ut min hand o lyft detta "Monster" uppfattade jag vikten att ligga på nedre sidan av 500 gram strecket....Måste varit välfylld med dyra komponenter det steget.... Blev nästan tårögd......
Min egentagna slutsats. Handplocka 1 element, ombesörj det med rätt låda, steg, kablar och kärlek. Alla dina polare som kör runt med sina dubbel 15" med 125grams magneter och popnitad papp-korg drivna av ett Jensen roadgear steg kommer avundas dig o fråga dig hur du får så korekt och välljudande basåtervinning.
*Jonash
Känner ej till märket Anthem, kan mycket väl vara bra shit.
Inte alla som OEM brandar som testar sina element. Vissa är mycket nogranna såklart, finns alla typer i vår herres hage.