3157
Sök

Är det högt tryck i servostyrningen?

127 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
Hejsan

Jag undrar om det jättehögt tryck i servostyrningen. Går det att använda vanliga slangklämmor? Anledningen till att jag fråga är att jag kanske får flytta kylningen till servostyrningen inför intercooler bygge.

Bilen det handlar om är en audi a4 1.8ts

Tack på förhand
Ola

15 Inlägg
27 juli 2007
Tryck slangen från pumpen till styrväxel kan har uppåt 50-100bar tryck eller mer stundvis, där börde du har bra grejor som tal högt tryck... medans returslang från styrväxel till tank, samt från tank till pump finns obefintligt tryck och du kan använder vänliga klämmor.

Conk.

Skriva tydligen ganska kass på svenska... men grym på english!

127 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
Då får jag hoppas att kylningen sitter på returen. Jag kände på slangarna och det kändes som engångs slangklämmor som satt till kylningen. Jag kunde inte se. Jag får väl riva ner mer och kolla.

MVH Ola

Meister
6 763 Inlägg
27 juli 2007
Kan säga att det var rätt så bra tryck i servon på Camaron. Farsan hade punktering på en av slangarna och provade med vanlig trädgårdsslang lite provosoriskt. Kan säga att de slutade med en stråle rakt upp i taket.

15 Inlägg
27 juli 2007
Normalt tror jag att kylningen sitter på returen, tror inte att en kylaren skulla gillar dom högre trycket mellan pump o växel. Samt det är normal att kylningen sitter på retur slangar, efter don har jobbat upp varmen.....

Det ordna sig...

Annars få du bygga om! cool

Conk

Skriva tydligen ganska kass på svenska... men grym på english!

Sök