3729
Sök

Arbetslös skollös

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
3 oktober 2005
Trådstartare
Hejsan jag är arbetslös och skollös ville bara dela med mig av den sorgen sad

Bmw osv..

140 Inlägg
3 oktober 2005
Sök jobb som väktare. Rätt enkelt jobb och bra betalt, dessutom är det ganska lätt och få jobb smile

Better to burn out than fadeaway!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
3 oktober 2005
Trådstartare
RAVEN_80 skrev:
Sök jobb som väktare. Rätt enkelt jobb och bra betalt, dessutom är det ganska lätt och få jobb smile

krävs väktar utbilding iaf i sthlm och jag är enbart 16år och tror det är 18 eller 20års gräns på det yrket

Bmw osv..

140 Inlägg
3 oktober 2005
Sant men man får sin utbildning genom arbetet. Exempelvis om man söker på Falck så går man en utbildning som de pyntar för

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
3 oktober 2005
Trådstartare
RAVEN_80 skrev:
Sant men man får sin utbildning genom arbetet. Exempelvis om man söker på Falck så går man en utbildning som de pyntar för

aha okej men är det 18 eller 20års gråns?

Bmw osv..

140 Inlägg
3 oktober 2005
18

231 Inlägg
3 oktober 2005
Är det inte bättre att försöka sattsa på en gymnasietutbildning istället för att hitta ett jobb som man kan leva tillfälligt på?

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
3 oktober 2005
Trådstartare
Feffy skrev:
Är det inte bättre att försöka sattsa på en gymnasietutbildning istället för att hitta ett jobb som man kan leva tillfälligt på?

inte om man har kastat bort hela sitt liv och inte har nått betyg i nått ämne och det skulle ta minst 2år för mig att plugga igen det jag missat så med andra ord skulle jag vara 18-19 när jag börjar första linje o de känns icke så intressant dock

Bmw osv..

231 Inlägg
3 oktober 2005
UseDubbelTurbo skrev:
Feffy skrev:

inte om man har kastat bort hela sitt liv och inte har nått betyg i nått ämne och det skulle ta minst 2år för mig att plugga igen det jag missat så med andra ord skulle jag vara 18-19 när jag börjar första linje o de känns icke så intressant dock

Jag känner flera stycken som går på gymnasiet nu som är 20 (dom går i andra ring) Som fått plugga upp sig på IV och sen hoppat till den utbildning dom går. Vist dom kan tycka det är ruttet att jag går en årskur högre upp än dom och att dom borde ha tagit studenten redan men det är värt det i slutända.

3/4 vitblå 1/4 blågul

140 Inlägg
3 oktober 2005
Glömde säga att du måste ha okej betyg, varjefall fullständig gymnasieutbildning. . .

200sx Driver
366 Inlägg
3 oktober 2005
Lika bra att läsa upp det du tappat tongue
Annars måste du betala för att läsa upp det när du blir äldre tongue

-=Nissan 200sx s13 =-

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
3 oktober 2005
Trådstartare
_Street_ skrev:

nja ja vet inte min handledare säger hela tiden "betygen är inte allt dom flesta företag går på hur du här och gungerar som människa inte vad som står på betyget" och om det så skulle krisa finnd X antaljobb där man inte behöver kunna mkt i fremtid bland andra Mc bud, taxi , starta eget finns många tro mig bara det att jag är under 18 och körkorts lös det är det som är hela problemet vill på peka att jag bor i sthlm med stor stad = många jobb

Bmw osv..

231 Inlägg
3 oktober 2005
UseDubbelTurbo skrev:
_Street_ skrev:

nja ja vet inte min handledare säger hela tiden "betygen är inte allt dom flesta företag går på hur du här och gungerar som människa inte vad som står på betyget" och om det så skulle krisa finnd X antaljobb där man inte behöver kunna mkt i fremtid bland andra Mc bud, taxi , starta eget finns många tro mig bara det att jag är under 18 och körkorts lös det är det som är hela problemet vill på peka att jag bor i sthlm med stor stad = många jobb

Jag är 18 bor i sthlm och tro mig man får inte jobb, inte ens på MC Donalds. Jag har en kompis som hoppade av och sökte och sökte jobb men fick inget så hon gick tillbaka till skolan. Och tro mig man behöver en utbildning för det flesta jobben om man inet vill ha ett jobb med dåliga arbetsförhållanden och dålig lön.

Jag tar studenten  till sommaren och det ser inte ljust ut för min del om jag vill ha ett jobb. Nu ska jag visserligen söka jobb som barnflicka i ett år i väntan på att min kille ska ta studenten.

3/4 vitblå 1/4 blågul

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
3 oktober 2005
Trådstartare
Feffy skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
_Street_ skrev:

Jag är 18 bor i sthlm och tro mig man får inte jobb, inte ens på MC Donalds. Jag har en kompis som hoppade av och sökte och sökte jobb men fick inget så hon gick tillbaka till skolan. Och tro mig man behöver en utbildning för det flesta jobben om man inet vill ha ett jobb med dåliga arbetsförhållanden och dålig lön.

Jag tar studenten  till sommaren och det ser inte ljust ut för min del om jag vill ha ett jobb. Nu ska jag visserligen söka jobb som barnflicka i ett år i väntan på att min kille ska ta studenten.

har redan haft jobb på donken i norra sköndal men pallade ej allt drygt folk så jag sa upp mig och min syrras kille har inte nån gymasie utbildning alls och han har nu försäljnings chef på ett företag i globen och har testat 13olika yrken sen han va 16bast ... o nu är ha 24

Bmw osv..

231 Inlägg
3 oktober 2005
Han kanske känner rätt männsikor... Bara för att din syrras kille har det så betyder det ju inte att det kommer funka på samma sätt för dig. Inget illa menat men det kan ju vara så. Det är faktist bättre att försöka skaffa sig en utbildning.

3/4 vitblå 1/4 blågul

711 Inlägg
3 oktober 2005
UseDubbelTurbo skrev:
RAVEN_80 skrev:

krävs väktar utbilding iaf i sthlm och jag är enbart 16år och tror det är 18 eller 20års gräns på det yrket

Men va fan, som 16-åring ska man väl inte behöva jobba! Ha kul istället medan du kan, för att i "vuxen"-åldern (25 uppåt, hehe) finns inte tid för så mycket kul! wink

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
3 oktober 2005
Trådstartare
Black Knight skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
RAVEN_80 skrev:

Men va fan, som 16-åring ska man väl inte behöva jobba! Ha kul istället medan du kan, för att i "vuxen"-åldern (25 uppåt, hehe) finns inte tid för så mycket kul! wink

går tyvärr inte att ha så mkt kul utan pengar sad

Bmw osv..

711 Inlägg
3 oktober 2005
UseDubbelTurbo skrev:
Black Knight skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

Det är inte så dyrt med importerad tysk-öl ju! wink

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
3 oktober 2005
Trådstartare
Black Knight skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
Black Knight skrev:

Det är inte så dyrt med importerad tysk-öl ju! wink

hehe nä 100-150 spänn:)

Bmw osv..

Sök