UseDubbelTurbo skrev:
Många sitter bara o beklagar sig med sina betyg att de inte får några jobb men va fan ta sveavägen åk dit en då fråga alla butiker/företag om nån söker personal lovar att du kommer få några på heta på gröten iaf tror det handlar om HUR MKT man vill ha ett jobb
*host* Jag har vandrat från Caféer till butik m.m. till och med sökt städjobb och inte fått det. Bara för att man visar upp sig så är det inget som garranterar ett jobb. På många jobb krävs det även kunskaper, kunskaper en kille/tjej inte kan ha om den slutade skolan vid 16 års ålder utan som man får genom hårt slit i skolan. Jag kan förstå att en del klagar när dom sitter där med studielån och ingengörsutbildning och inte får jobb utan får nöja sig med att jobba som vikarei till odrägliga högstadieklasser. Jag skulle inte vilja ta vilket jobb som helst om jag slitit ärslet av mig i skolan för en speciell utbildning för att få mitt drömjobb.
Det är jättemånga som utan utbildning tänker men jag staratar eget och sen sitter dom där med en hel bunt skudler hos kronofogden för att man saknat kunnskaper i hur det funkar att marknadsföra m.m.
Om jag jobbade på ett företag skulle jag självklart se det positivt att en person kommer in men har jag ett företag vill jag att mina anstälda ska kunna sin sak, veta vad dom gör.
Senast redigerat av Feffy (4 oktober 2005)
Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul