3393
Sök

Nån som vet om det är 2.25" hela vägen på S40 2.0T-T4?

1 268 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
är det någon som vet om det sitter 2.25" på 2.0T - T4 hela vägen eller bara sista biten?

isåfall vad vinner man förlorar man på att sätta dit ett simons 2.5" komplett efter kat?

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
1 268 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
ToTTeN skrev:
Du vinner goare ljud (beroende på smak)

det är väl det enda då ? tongue

1 268 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
Nåt mer än bara ljudet?? nån som vet??

127 Inlägg
28 juli 2007
När jag monterade simons efter kat på min audi a4 1.8ts så märkte jag ingen direkt skillnad. När jag fick på 3" downpipe med race kat så blev det rejäl skillnad.

Ska du trimma så är det aldrig fel att montera det.

1 268 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
Nitzer skrev:
När jag monterade simons efter kat på min audi a4 1.8ts så märkte jag ingen direkt skillnad. När jag fick på 3" downpipe med race kat så blev det rejäl skillnad.

Ska du trimma så är det aldrig fel att montera det.

har redan steg 1 bara avgassystemet som fattas för steg 2

RS
886 Inlägg
28 juli 2007
Köp 3" downpipe och 3" racekat, sen om du vill kan du ha simons sport efter katten.

Focus RS

1 268 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
Bostrom skrev:
Köp 3" downpipe och 3" racekat, sen om du vill kan du ha simons sport efter katten.

vad jag hört måste jag skaffa steg3 programvara för att det skall gå ihop.... å det finns inte till min

RS
886 Inlägg
28 juli 2007
LazerHawke skrev:
Bostrom skrev:

vad jag hört måste jag skaffa steg3 programvara för att det skall gå ihop.... å det finns inte till min

Tänkte bara om du vill ha mer effekt så kan man ju göra så. Det behövs inget steg3 programvara för 3", du kan mappa bilen istället. Det är ofta bättre än att sätta in ett chip. Dock är det dyrare hmm

Focus RS

1 268 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
Bostrom skrev:
LazerHawke skrev:
Bostrom skrev:

Tänkte bara om du vill ha mer effekt så kan man ju göra så. Det behövs inget steg3 programvara för 3", du kan mappa bilen istället. Det är ofta bättre än att sätta in ett chip. Dock är det dyrare hmm

hur har du tänkt dig det då??

RS
886 Inlägg
28 juli 2007
LazerHawke skrev:
Bostrom skrev:
LazerHawke skrev:

hur har du tänkt dig det då??

mappning? Ta bilen till en tuningfirma smile

Focus RS

2 Inlägg
28 juli 2007
jo det finns visst en programvara ör steg 3!

Bostrom skrev:
LazerHawke skrev:
Bostrom skrev:

2 Inlägg
28 juli 2007
du vinner bara ljud, det har även "mecamartin" sagt till dej att det är 2.25"

1 268 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
Hennrikk skrev:
jo det finns visst en programvara ör steg 3!

Bostrom skrev:
LazerHawke skrev:

för en 2.0T?? inte vad jag ser.. men okej martin har sagt det han har sagt att man vinner effekt på 3" downpipe men BSR säger att jag måste mappa om skiten och det har inte dom möjlighet till....

210 Inlägg
28 juli 2007
BSR???
stick med bilen till autotech, det är klart värt det!

1 268 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
Nemo skrev:
BSR???
stick med bilen till autotech, det är klart värt det!

redan chipat den hos bsr :p

Sök