hedley skrev:
Helt otroligt hur många mindre informerade människor som längre sig i dessa trådar.
Jag har varit i bulgarien 4-5ggr 2-3v åt gången och jag har varit där inga turister är samt mitt i turist smeten.
Alla ni som säger "skabbigt land osv" har ni ens vart där? trodde inte det heller..det finns på skabbiga ställen som ni kallar det men även jävligt fina ställen.
Sunny beach däremot är ökänt för sitt galna festande och för att många svinar där nere och har så vart i många år.
Men bulgarien består inte endast av sunny beach. ställen som Albena, Balchik, dobrich, och varna är hur bra som helst..visst det finns zighenar ungar som springer runt och försöker sno pengar framför allt i varna och en hel del tiggare MEN när polisen kommer flyr dom all världens väg.
Jag har aldrig varit orolig utomlands och tänker inte börja bli det för att någon blivit dödad heller, jag väljer bara att inte åka till just det stället eller att vara mer vaksam om jag skulle göra det. Istället för att tracka ner på ett helt land och snacka om saker man inte vet ett skit om.
och nej bulgarien är inte helt styrt av maffian som någon sa..det har blivit jävligt mycket bättre genom åren men visst finns maffian kvar än idag och har starkt fäste men inte lika starkt som den har haft och den minskar allt mer.
Maffians fäste kommer sig p.ga att de är ett fd förtryckt kommunist land och inget annat. Det enda som var bra med komunismens styre där nere var att folk våga inte göra något, man kunde sova på stranden med plånbok osv på sig utan att någon rörde än osv.
Nej en jävla hysteri är vad allt har blivit, och en jävla massa idioter som åker ner och svinar och sen klagar på att "åh dom taffsade på mig men jag gick runt i mini kjol och visade pattarna för dom, och shaka ass gud vad synd det är om mej", och killar som åker ner och är jävligt kaxiga och tror att inget rör dom för att dom är på ett turist ställe..kanske dags att tänka om då.
MEN jag menar inte att det på något sätt är rättfärdigat att slå ihjäl någon eller dylikt, det är rent ut sagt förjävligt. men klandra inte ett helt land och ett helt folk för någon som vissa personer begått.
Om man gjorde det skulle knappast svenskar vara omtyckta.
/Backlund