3475
Sök

2 Fast 2 Furious Honda S2000 färgkod?

132 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
Jag vill ha tag på en rosa metallic färg...  liknande denna:

Klicka här

Någon som vet vart jag kan hitta färgkoden eller vad borde jag göra?

2 123 Inlägg
2 augusti 2007
toelli skrev:
Jag vill ha tag på en rosa metallic färg...  liknande denna:

Klicka här

Någon som vet vart jag kan hitta färgkoden eller vad borde jag göra?

Ta med en bild till en lackerare och berätta, eller fråga på en färghandel om du kan få låna en färgkarta.

132 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
Har gjort det sist nämnda.. han visade mig typ 1000 olika färger men dom går ju efter bilmärke och det finns nog ingen som använder klarrosa i sitt sortiment.
Senast redigerat av toelli (2 augusti 2007)

431 Inlägg
2 augusti 2007
Rosa är ju så jävla svårt att hitta.

Det bästa är att du tar med en bild, så får lackeraren bryta till en sådan färg.

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
2 augusti 2007
Svårt att se på en bild vilken det ska vara.. Tom. svårt att hålla en färgkarta mot en lack och se vilken som stämmer bäst...

Du får nog helt "enkelt" välja en av de 1000 rosa färgerna du fick se, exempelvis den du gillade bäst wink

431 Inlägg
2 augusti 2007
_ZooN_ skrev:
Svårt att se på en bild vilken det ska vara.. Tom. svårt att hålla en färgkarta mot en lack och se vilken som stämmer bäst...

Du får nog helt "enkelt" välja en av de 1000 rosa färgerna du fick se, exempelvis den du gillade bäst wink

Klart att det är svårt..  Men tar man med en bild så vet ju färgblandaren vad kunden är ute efter.  Självklart kommer det inte bli exakt som på bilden.

Greetings, infidel.
91 Inlägg
2 augusti 2007
Enligt Street X-treme (Nr 2, Juli-Augusti, 2003) så är lacken av typ: House Of Kolor NE-514.
Hoppas detta hjälper något. smile
Senast redigerat av n3rmin (2 augusti 2007)

The left lane is the passing lane.
NOT the "go as fast as I fucking want to hurr de hurr durr" lane.

132 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
jag menade inte att han visade 1000 färger som var rosa utan massafärger men typ ingen rosa:P

Hårdrockare - Ärkemupp.
270 Inlägg
2 augusti 2007
ta ett färgprov i photoshop och skriv ner hex-koden

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
2 augusti 2007
Nu verkar det ju som om n3ermin har koll, men annars har jag för mig att vissa lackfirmor kan läsa av färger med en scanner. Fråga är bara om man måste ha med sig en bil i önskad färg eller om det funkar med en bild eller så också?

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
2 augusti 2007
Om det stämmer så står NE fär Neon och 511 var Rosa.

Men kontakta http://www.tipro.se/, dom är House of Kolors återförsäljare.

Lev livet, det kan ta slut fort

Bilägare
60 Inlägg
3 augusti 2007
Faktum är att jag har boken "The Cars of Fast and the Furious"... där står precis all information om bilarna... Precis som N3ermin säger så är det House of Kolor's NE511. Hur lätt den är att hitta exempel på eller få tag i låter jag dock vara osagt...

men det borde inte va svårt att för en lackerare att hamna i närheten av den färgen???

Life's a bitch that complains about your socks...

71 Inlägg
3 augusti 2007
Por009 är porsches rosa

Är under styling

508 Inlägg
3 augusti 2007
Ja så svårt kan d ju inte vara att hitta, jag blev helt virrig när jag skulle välja min rosa eftersom d fanns en hel del big_smile

Sök