3385
Sök

Vart kopplas laddtrycksmätare in på 740Tic -88?

9 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
Ska koppla in laddrtycks mätare på farsans Volvo, men är inte så haj på tryck&pys big_smile
Så om någon hygglig och kunnig själ har något tips om vart jag smartast kopplar in mätaren så vore jag väldigt tacksam smile

Vet någon även hur man ställer upp laddtrycket och hur mkt man vågar ställa upp det på den så skulle jag bli glad över dom kunskaperna också smile

Tack på förhand.

Ride To Live - Live To Ride!

Koenigsegg Automotive
481 Inlägg
4 augusti 2007
skall kopplas till insuget..bara ta ett t-kors o koppla på nån slang som ser bra ut tongue

9 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
rille_ skrev:
skall kopplas till insuget..bara ta ett t-kors o koppla på nån slang som ser bra ut tongue

Okej, tackar smile så man kan ta i princip vilken som helst, bara de e tryck i den?

559 Inlägg
4 augusti 2007
Mjäe, den ska sitta efter spjället annars kommer inte mätaren visa vacum. Men jag tror inte det finns nått utag före spjället på 740 turbo.

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
4 augusti 2007
hallåj., är ju ett antal anslutningar på insuget, om du inte vill klippa nån där så kan du ju sätta ett t-kors på slangen som går till orginal mätaren i instrument huset, isåfall så skruvar du bara utt instrumenthuset och sätter t-kors på slangen som går till mätaren där och sen vidare till den som du ska koppla in.., enklare en så blir de inte big_smile

9 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
tal0n skrev:
hallåj., är ju ett antal anslutningar på insuget, om du inte vill klippa nån där så kan du ju sätta ett t-kors på slangen som går till orginal mätaren i instrument huset, isåfall så skruvar du bara utt instrumenthuset och sätter t-kors på slangen som går till mätaren där och sen vidare till den som du ska koppla in.., enklare en så blir de inte big_smile

Jaa, låter helt klart smartast smile tror jag gör så.. Tackar!

Sök