3329
Sök

Något konstigt med kylsystemet på min golf g60

17 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
Tjena.
Jag har har en nyrenoverad motor ny toppackning, ny termostat på den..  men ändå vill  den börjar den koka? eller ja inte koka utan den skjuter ut vattnet igen. men
värmemätaren visar inte kokning.  Jag har luftat systemet på den och kollat allt möjligt.. Jag anar att det kan vara något mer termostaten eller vattenpumpen som krabbar.. För det kommer inget vatten i kylarslangen från kylarn till toppen. inget vatten kommer i kylaren heller.. vet inte vad jag ska göra?! kylarfläkten startar inte heller när den ska? Att jag märker att den blir varm när jag kör det är när oljetempen börja stiga.. Men som sagt värmemätarn visar inte över mitten (vanligt) när jag kör. men när jag stänger av den så skjuter den ut vattnet igen..  Detta ska ju inte före komma om man har en ny toppackning samt termostat och termostat hus sad
Hjälp mig snälla!!

aa

preem pump
836 Inlägg
4 augusti 2007
verkar vara stopp i systemet
vattnet verkar alltså inte cirkulera

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

17 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
jo det finns en risk för att det är de.. :S jag får gå igenom det en gång till imorgon. Men jag är tacksam för mer tipps och svar smile

aa

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
4 augusti 2007
på min corrado g60 så fick jag lufta flera gånger för att få ur all luft, det räckte tydligen inte med en gång..

hur ser packningen ut vid exp. kärlet? till locket alltså..

17 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
Okej.. men det har varit så här sen i tisdags. så det lär ju ha luftast en massa gåner :S
Den ser bra ut..

aa

Sök