3336
Sök

Dragkrokskontakt Volvo 240

Kejsare
547 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
#1
Hej
Skulle ut och byta dragkrokskontakt nyligen, och hade ritat upp på ett papper för att hålla koll på vilken sladd som gick till vilken "pinne". Men så såg jag att på gamla kontakten hade dom fyllt igen med typ plast eller nåt, så jag såg inte vilken som gick till vilken. Finns det nån därute som vet vilken som går till vilken?

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

245 Inlägg
4 augusti 2007
#2
mäta fram vilken som går vart?

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*

Kejsare
547 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
#3
Har inte mätgrejer

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

Kejsare
547 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
#4
Men finns det ens kopplingsschema? Eller måste jag fixa med mätverktyg och tjosan?

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

21 761 Inlägg
4 augusti 2007
#5
www.240.se/install/3-37-1.pdf

En gammal kopplingsanvisning, men den borde gälla tycker jag. Bosch har dock två olika kopplingsstandarder har jag för mig.

Kejsare
547 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
#6
Drönirettab, jag älskar dig. Men en sak förstår jag inte riktigt. Dom har ju ritat pilarna till locket. Ska man då tänka uppochner på bilden? Eller köra på som det är?

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

21 761 Inlägg
4 augusti 2007
#7
Fernicus skrev:
jag älskar dig.

Hmmm.... det får vi nog inte hoppas. yikes wink

Ja, jag tänkte också på det där med bilden på luckan. Man får nog tänka att den är uppochner.

Kejsare
547 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
#8
Kom på att det inte spelade någon roll, det är ju rätt siffror iallafall. Tack som fan för länken smile

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

21 761 Inlägg
4 augusti 2007
#9
Jag tror faktiskt inte att man ska läsa den uppochner, har kikat på ett kopplingsschema som jag hade hemma och det borde vara precis som det visas på locket.

Men om du vill så kan jag mäta i uttaget på min 240 i morgon.

271 Inlägg
5 augusti 2007
#10
Tack så mycket precis vad jag också behövde smile


1 Inlägg
3 oktober 2021
#11
Drönirettab skrev:
www.240.se/install/3-37-1.pdf

En gammal kopplingsanvisning, men den borde gälla tycker jag. Bosch har dock två olika kopplingsstandarder har jag för mig.

Hej! Skulle du kunna tänka dig att skicka den där kopplingsanvisningen igen? Försökte just öppna den men lyckades inte. Mvh TPeter

7 438 Inlägg
3 oktober 2021
#12
Drönirettab skrev:
www.240.se/install/3-37-1.pdf

En gammal kopplingsanvisning, men den borde gälla tycker jag. Bosch har dock två olika kopplingsstandarder har jag för mig.

Bosch, som är grunden för DIN, har endast en kopplingsstandard.
Däremot kan enskilda "hobbyblelektriker" ändra från DIN.
T ex om man har elektriskt påverkad broms på släpet - t ex LINDE-bromsar - som normalt är "självförsörjande" men man kan komplettera med "bromsspak" på rattstången eller instrumentbrädan.
Har jag haft på ett par bilar i kombination med SMW.


Sök