3046
Sök

Volvo 740 B230A vill inte varva *Problemet löst*

551 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
Hej, igår när jag skulle köra från ett rödljus så gasade jag fullt. när bilen började accelerera så tappade den helt plötsligt kraft och ville inte gå ordentligt. Jag kan bara varva den till 4500-5000 sen e det helt stopp. Där e ingen kat på bilen. Nytt bränslefilter. Nya tänddelar(tändstift, kablar, rotor, fördelarlock). Jag funderar på om det är antingen förgasaren eller om det är bränslepumpen? Förgasaren är allmänt väldigt skitig och sliten men den har varvat innan till varvstoppet utan problem.

Tips vore guldvärt
tack
Senast redigerat av marven (5 augusti 2007)

You can't B serious, oh K

17 Inlägg
5 augusti 2007
Kollat förgasaroljan?

Du behöver inte vara rädd för att få sladd när du åker med mig, jag kör med konstant sladd!

med lem
1 925 Inlägg
5 augusti 2007
samma sak hade min kompis också !

sen en dag så smällde han o då flög luftburks locket iväg, då varvade helt plötsligt fullt sen,

så prova öppna luftburken smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

551 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
KuRtaN_Turbo skrev:
Kollat förgasaroljan?

Förgasar oljan fyllde jag på för 2 veckor sen. ska kolla en extra gång tack för tipset

551 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
_fillan_ skrev:
samma sak hade min kompis också !

sen en dag så smällde han o då flög luftburks locket iväg, då varvade helt plötsligt fullt sen,

så prova öppna luftburken smile

Hehe ok ska testa det. där e rätt så nytt filter o burken e uppborrad men kanske ändå det som e problemet.

Ville bara tillägga att jag har ryckt bort Pulsairslangarna också.

439 Inlägg
5 augusti 2007
el hur att det är oljans fel,seriöst...verkar som många fortfarande kör traktor mm

ta o kolla membranet så det är helt,byt det helst kostar säkert 50 spänn,kolla därefter tändningen så att den står rätt.

har haft ex antal volvo som ja kört utan förgasarolja o dem har funkat kanon,visst det ska vara olja i men det lkär inte vara det som är fel.

old,low and slow....

551 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
Nu har jag plockat av och öppnat förgasaren och mycket riktigt det var hål i membranet. passade på att rengöra förgasaren ordentligt. nu när jag har monterat fast allting på sin plats igen, jävlar va bra hon går nu. varvar utan problem till varvspärren  och går jämnare också i tomgång.

tusen tack för hjälpen.

Sök