3602
Sök

Billiga V8or.

53 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
Hej skulle vilja ha hjälp å hitta något as med v8 som drar mindre än min bil . ska köpa vinter bil å vägrar köpa en bil med 4a eller 6a . så skulle vilja att någon kan svara på en billigare bil med v8 som drar mindre än min 540i . antalet hästar är skit detsamma . desto slöare desto bättre. men men tack på förhand.

har fått in många bra svar . jag förstår att folk tycker att jag är lite udda som är ute efter en så kallad billig v8 köper man en V8 får man ju skylla sig själv att de kostar å köra .men kan ju alltid finnas någon som drar lite mindre?.är ju alltid värt att försöka få fram svar från riktigt kunniga. sen har ja fått svar om varför jag ska köpa en till bil om det ska vara billigt . men då där de så att jag kommer ställa av min 540i i vinter  delvis för att den kostar en del att äga och för att ja kommer jobba lite smått med bilen. och dom som undrar va min bil drar milen så är de så att vi har fått den på 0,8-0,9 efter E4an i ca 80-100kmh men blev lätt att den oftast gick upp till litern . . men men jag är ute efter en v8 som inte är direkt törstig om man inte hetsar den då . för då är ingen bil billig . och jag är ute efter en v8a bil som är billig att äga. .

tack för alla svar jag fått . men det är inte över fören det är vinter . så fortsätt skicka in svar till denna tråd. jag läser alla svar som kommer in dagligen. kollar tråden säkert 2-4 ggr per dag .
Senast redigerat av V8-Racer (11 augusti 2007)

Take A Picture It Last Longer =)

1 171 Inlägg
6 augusti 2007
Vad drar den då?

Hur kör du? Varvar du mycket? Bromsar du ofta? Kör du fort på motorväg/landsväg?

Sedan är det ju annat än motorn som påverkar bränsleförbrukningen i en bil, vikten och luftmotstånd är ett par. Lär nog bli svårt att hitta en bil som drar väsentligt mindre med V8.

Proljece?
1 464 Inlägg
6 augusti 2007
Ja polarens v8 pickis den bruna på mitt galleri drar runt 1.4 inte under 1.2 har han kört och då vart det söndags glid på landsvägarna. I stan drar han runt 2l.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
6 augusti 2007
audi v8 kanske? smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

6 Inlägg
6 augusti 2007
Porsches v8 till 928. finns i 240 hk 300, 310, 320, 330, 350..dom ska visst va svåra att ha ihjäl oxå. sikta på 240 hästars modellen.

Kettunen
6 augusti 2007
Chvrolet Caprice 78 - 90 talet 305 eller 350 motor, 305an drar ca 1.1 L milen

1 171 Inlägg
6 augusti 2007
Testa följande grundregler under en tankning:

Bromsa så sällan, sent och så kort som möjligt. Då lär man sig hur mycket man får gasa innan man måste släppa gasen och sakta ner så att man inte gasar för länge/mycket helt i onödan. Man lär sig även hålla avstånd till framförvarande så man slipper bromsa när det tillfälligt går saktare.

Försök hålla minst 80km/h så ofta det går så att lockupen går i.

Försök hålla max 105-110km/h på motorväg.

Varva aldrig över 3000varv och helst under 2500varv men ligg inte och sega i accellerationer.

Lägg i neutral vid rödlysen.

Du borde kunna få ner den runt eller strax under litern.

53 Inlägg
7 augusti 2007
Trådstartare
tack för alla svar . vet att jag kanske låter lite dum då jag frågar om vilken v8 som drar lite mindre för V8or är törstiga as . men en v8a som drar under litern blir ett direkt köp . stads körning så får den ta så mkt den vill men vill helst att den drar så lite som möjligt på landsvägs körning.

Take A Picture It Last Longer =)

Leg. Spådam
816 Inlägg
7 augusti 2007
V8a under litern? Lycka till...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
7 augusti 2007
Bmw 530 ffs med lilla v8an ?

Audi har ju audi v8 med 3,6 8an me smile

Bmw osv..

orginal är för gubbjävlar
296 Inlägg
7 augusti 2007
någon cheva med 350 och insprut i tex en caprice kan man få ner på  en 1 1,2 om man kör någolunda lungt...hade en sån motor i vanen och den drog runt litern:D

hellre pallbocks kung än trailer queen

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
7 augusti 2007
mr_harry skrev:
någon cheva med 350 och insprut i tex en caprice kan man få ner på  en 1 1,2 om man kör någolunda lungt...hade en sån motor i vanen och den drog runt litern:D

nja 350 efter 89 med insprut är svåra att få under 1.3 faktisgt.

Bmw osv..

375 Inlägg
7 augusti 2007
Har hört från andra som kört fords 289a runt litern vid fiskörning, sen om man ska tro på det eller ej är en annan sak. Tror att det är en omöjlighet att hitta en V8 bil som går på litern eller mindre vid normalkörning. för trots allt så är det väl inte så ofta man kör SÅ lugnt som krävs för att få den förbrukningen som du är ute efter. ett alternativ är ju diesel V8, en snål sån kanske du kan få ner under litern? bara en gissning. Varför vinterbil med V8? brukar ju vara tvärtom.

Meister
6 763 Inlägg
7 augusti 2007
Camaro eller Firebird/Trans Am från 98 och frammåt med Ls1:an. Den går att åka under litern med. Den sitter i Corvette C5 åxo om du vill åka riktigt brutalt på vintern big_smile Annars är de väll Cadillac STS. Northstarmotorn är ju riktigt ball faktist och dessutom är de ju en rktig lyxbil. De är dom jag kommer på annars är de väll Cheva modell nyare med sprut som går på dom dropparna big_smile

7 120 Inlägg
7 augusti 2007
Varför envisas med att ha V8 om du ändå bara ska köra lugnt. Köp en med fyra så kan du gasa men ha samma förbrukning som när du kör lugnt med V8 wink

Vw trimmare
2 995 Inlägg
7 augusti 2007
fattar heller inte vitsen med en v8 vinterbil? isåfall ska du köpa en fyrhjullsdriven jeep
287 motor drar ca 1.1-1.4 beroende på körstil...V8 går ju aldrig  billigt redan min sexa är svår att få under litern ligger ibland på 0.7-0.9 oftast 1-1.2 och det räcker ju med en
en radfyra för att spinna runt på vintern...

Kettunen
7 augusti 2007
Vet varför han vill ha en V8. En gång V8 Alltid wink

Meister
6 763 Inlägg
7 augusti 2007
Jag vet ju inte om de var ett skämmt eller om de är som de står, Okunnig?

Aerodynamik skrev:
Varför envisas med att ha V8 om du ändå bara ska köra lugnt. Köp en med fyra så kan du gasa men ha samma förbrukning som när du kör lugnt med V8 wink

7 120 Inlägg
7 augusti 2007
camaro67 skrev:
Jag vet ju inte om de var ett skämmt eller om de är som de står, Okunnig?

Aerodynamik skrev:

Okunnig  sad

Moderator+
1 081 Inlägg
7 augusti 2007
Bryr man sig om bränsleförbrukningen köper man inte V8, svårare än så är det inte.

Finns inga V8or som går billigt, under litern eller ens "runt" där är bara att glömma. Det är önsketänkande från blåögda människor som tror på personen med sin van och sjukt höga utväxling som lyckades köra på 0,99l/mil en gång när det var 90% nedförbacke och gaspedalen behövde knappt nuddas.

1,5l/mil med vettig körning och en någorlunda V8a är närmare sanningen.

Vem jag?

Sök