3525
Sök

bakaxel 740 vill ha slungdiff!

21 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
#1
Hej är det någon som vet om en 940 slungdiff passar i en 740 bakaxel? och hur hålbara en slungdiff är?

om inte får jag väl köpe en hel bakaxel till 940.

om någom vet vad men får ge för en sån eller vet var men kan fåtag i lammeldiff till 740 så är jag väldigt glad! min bakaxel håller nämligen på att ge upp och jag planerar att köpa ett chip till den nu snart å då kommer backaxeln inte hålla inte ens iom man svätsar den!

Överladdad!
530 Inlägg
10 augusti 2007
#2
gå in på bakaxeldelar.se där har dom diff till ett bra pris:)

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

Bärs!
3 456 Inlägg
10 augusti 2007
#3
940 har väll multilink axel, antar att diffhusen ser olika ut. du skulle ju kunna bygga om så du får dit delad axel, men orka? neee....

mitt tips: SVETS DIFF! smile

Garaget.org peakade 2008.

21 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
#4
det funkar inte det går bara söndet!

21 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
#5
tackarrr!

380 Inlägg
10 augusti 2007
#6
En ordentligt svetsad bakaxel håller,hade en 142 turbo men esab-axel,plågade den rejält,höll hur bra som helst smile


21 Inlägg
12 augusti 2007
Trådstartare
#7
Hakan_J skrev:
En ordentligt svetsad bakaxel håller,hade en 142 turbo men esab-axel,plågade den rejält,höll hur bra som helst smile

Ok men jag hitade något interesant på bakaxeldelar.se lockersats det skulle tydligen va skitbra! å lålla bra som fan vet inte hur det funkar, vänte på svar ifrån dom!smile

- De är jag de.
354 Inlägg
12 augusti 2007
#8
Turbocontainern hade ju 400+ hk och körde med svetsdiff, de höll förvånande nog

//killr0y_swe
Senast redigerat av Killr0y_swe (12 augusti 2007)

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
12 augusti 2007
#9
Aga_Diff skrev:
940 har väll multilink axel, antar att diffhusen ser olika ut. du skulle ju kunna bygga om så du får dit delad axel, men orka? neee....

mitt tips: SVETS DIFF! smile

ne, men 760/960 har multilink...

740 och 940 har samma stela axel med varierande utväxlingar.. Vet dock inte om det skiljer nåt på hastighetsmätarkransen mellan olika års.mod?


10 287 Inlägg
12 augusti 2007
#10
Det var Jompa i garaget vårat som svetsade den....

/Göran

Killr0y_swe skrev:
Turbocontainern hade ju 400+ hk och körde med svetsdiff, de höll förvånande nog

//killr0y_swe

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

10 287 Inlägg
12 augusti 2007
#11
Passar rakt av.

Slungdiffen är i princip bara inkopplad upp till 40km/tim så hållbarheten avgör man lite själv beroende på hur man hanterar bilen. Tokgasa över järnvägsspår dödar alla diffar pronto.

/Göran

Matte-1988 skrev:
Hej är det någon som vet om en 940 slungdiff passar i en 740 bakaxel? och hur hålbara en slungdiff är?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

10 287 Inlägg
12 augusti 2007
#12
Jo det är ju det....
Skillnaden kommer av att ABS krävde flera pulser per varv. (kransen används både av ABS och hastighetsmätare)

/Göran

turbotompa skrev:
Vet dock inte om det skiljer nåt på hastighetsmätarkransen mellan olika års.mod?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
13 augusti 2007
#13
Sharky skrev:
Jo det är ju det....
Skillnaden kommer av att ABS krävde flera pulser per varv. (kransen används både av ABS och hastighetsmätare)

/Göran

turbotompa skrev:
Vet dock inte om det skiljer nåt på hastighetsmätarkransen mellan olika års.mod?


ok som på min bil då, jag behöver byta bakaxel på den snart..

Kan jag då ta en vanlig axel från en 740 (ej abs) och sedan flytta över hålkransen från min 940-axel och montera i den 740-axeln jag byter till?? passar det så?
jag har ingen diffspärr/-broms eller nåt, utan bara en vanlig öppen diff

mvh// tompa



Sök