Har en polare som varit som utbyteselev på en amerikansk motsvarighet till högstadierna här omkring i Norden, och han sa att det var som att vara i lågstadiet igen... och då var han på sista året, alltså motsvarande vår 9e klass... enda geografin och historian dom läser är sin egen, och absolut inget som helst som har hänt ute i världen tas upp, såvida inte USA har varit inblandat
sist jag va i usa för 2 år sen. va jag in på en bil firma och kollade då va jag skulle få betala för en ny mustang som jag funderade på att importera. när jag va där så diskuterade jag med försäljaren varpå det kom fram att jag va svensk. och hans farmor va svensk ättling. så först ringde han henne för att jag skulle prata "vårat språk" med henne. (hon hade inte vart i sverige på 40 år). det är samtidigt storm säsong så utanför firman så spöregnar det och det är en orkan på väg. när jag pratat klart står vi brevid ett stort fönster varpå försäljaren säger till mej : vet du vad? jag : nej vadå? han : jag tror nästan att väderförhållanden och föroreningen samt ozon lagrena som håller på och förtunnas har nånting med att vi släpper ut så mkt avgaser att göra. jag svarar: jo så är det nog. han : våran regering säger att så är inte fallet utan det beror på andra saker som europa och den outvecklade världen. men jag tror att mycket är vårat fel.
efter det vet jag inte vad jag ska svara utan finner mej i att han är inte korkad som så utan han är hjärntvättat efter alla dessa år utav att höra "usa över allt, vi har rätt, alla andra är skit, vi är fria dom är fångar"
amerikanarna är väldigt korkade och obiladed men mycket beror på deras regering och va dom låter deras invånare se. inte för att försvara folket i sej utan bara för att folk kanske ska få en liten insikt hur hjärntvättade och indoktinerade dom egentligen är...
Finns ju aven en video dar en kille fragar runt om 9/11. typ vart hande 9/11? vilken manad intraffade 9/11 pa? och sant. javla kul. dem ar helt ute och cycklar -_-
Skulle tippa på att detta är ganska mkt regisserat, inte en chans att dom inte ens kan ett land på U tex. Likaså trianglen.
Jag tror också att dem har klippt bort en del folk som svarade rätt på deras frågor... Men det är ju faktiskt ett pinsamt faktum att USA och dess invånare lever i sin egen värld..