3488
Sök

Försäkrings fråga: Dubbla självrisker?

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
11 augusti 2007
Trådstartare
Hejsan hade ju inbrott i min lilla bil för ett tag sen dom sabbade dörren o handtag o lås osv. o snodde mina nya stereo prylar hmm men iaf.

jag fick först hem en självrisk på 2000kr som de står att jag ska betala så åtegärdar verkstad skadorna.

Men sen nån dag efter fick jag en till självirsk på 2000kr som jag ska betala så får jag nya stereo prylar.

Då är frågorna följande:

Är det rimligt att man får 2st  självrisker på sammanlagt 4000kr på ett litet bilinbrott? varför får man inte bara en självrisk på själva inbrottet i sig.

Hur lång tid har man på sig? Som arbetslös är det inte lätt att fixa fram 4k bara så där. Vill heller inte låna då jag komemr få svårt att betala tebaka eftersom ja inte har nån inkomst.
Man kan väl inte komma efter ett halvår o betala självrisken o få bilen lagad o nya grejer? dom borde ju ha en deadline?

Tacksam för svar.

Bmw osv..

Vw trimmare
2 995 Inlägg
11 augusti 2007
vad har du för bolag? haft inbrott x antal ggr i min bil alltid betalat en självrisk...

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
11 augusti 2007
Trådstartare
Har folksam halvförsäkring

Jo klart man betalar självrisk. Men två?

Ska tillägga att jag ska ringa upp dom på måndag o fråga lite men vill ha lite kött på benen innan så man inte gör bort sig.

Bmw osv..

26 Inlägg
12 augusti 2007
det låter konstigt det.. det var ju bara ett skadetillfälle.. hade varit skillnad om du anmälde att dom hade förstört bagageluckan ena dagen och stulit grejjorna en andra dag..

Son Of Murphy
782 Inlägg
12 augusti 2007
Tror problemet kan ligga i att du har två olika bolag vad gäller hem- och bilförsäkring.
Fick reda på detta via mitt nuvarande försäkringsbolag att har man hemförsäkring i t.ex. Folksam o bilen i Salusansvar (som då jag har), får man inbrott så går bilens skador på bilens försäkring (ganska självklart) och det som blir stulet I bilen går på hemförsäkringen, vilket då leder till dubbla självrisker.

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

Sök