2937
Sök

Varför höras ist för att höra..!

9 108 Inlägg
12 augusti 2007
SupraDupraFly skrev:
pinsamt att de hörs ut? = pinsamt att lyssna på musik me andra ord?
ska man behöva isolera hela bilen bara för man vill lyssna på lite musik? haha..
jag spelar då inte för folk utanför, jag spelar högt för ja gillar musiken och tycker alla låtar blir bättre om man har högre volym på.

Lustigt att det oftast är 740-ägare som inte skäms för att spela så det skakar i bilarna bredvid wink

220 Inlägg
12 augusti 2007
MilleN skrev:
SupraDupraFly skrev:
ska man behöva isolera hela bilen bara för man vill lyssna på lite musik? haha..
jag spelar då inte för folk utanför, jag spelar högt för ja gillar musiken och tycker alla låtar blir bättre om man har högre volym på.

Lustigt att det oftast är 740-ägare som inte skäms för att spela så det skakar i bilarna bredvid wink

big_smilebig_smilebig_smile

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!

BilstereoNörd
576 Inlägg
12 augusti 2007
Mange_C5 skrev:
Tydligen många som spelar för sitt eget nöje, vilket är helt ok.
Men hör man bättre med rutorna nere? 
Verkar åtminstone nödvändigt på de bilar jag hört när de passerar..   roll

Mindre utrustade bilar utan AC får köra med rutorna nere och pumpa luft med stereon cool

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

NissanMotorsport
12 augusti 2007
MilleN skrev:
SupraDupraFly skrev:

Bara för man äger en stylad 740 så är man en bonne som tror man är cool varje gång man åker ut me den, sån är då inte jag smile

De är väl lite väl överdrivet om man har alla rutor nere och ligger me armen ut mot plåten och låtsas vara cool på så sätt, men jag har händerna på ratten och lyssnar på musiken för ja tycker om låtarna och tycker inte jag är ett dugg cool alls bara för ja lyssnar på lite musik..
Sen får alla andra tycka å tänka som dom vill, i dont give a shit tongue

som en under mig skrev, så sänker ja också volymen när jag är i stora folkmsassor och mindre områden,  dels för att tänka mer klart, kan bli stressad när man har väldigt högt och massa korsningar och så..
Senast redigerat av SupraDupraFly (12 augusti 2007)

Avstängd
653 Inlägg
12 augusti 2007
lelleal skrev:
för att ragga på fjortsar:D

jaa vad annars? lol

Jag har rätt i vad jag än säger.

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
12 augusti 2007
När jag är själv i bilen så spelar jag enligt mig högt, men det skall låta bra inte bara högt.
Har jag folk i bilen så vill man kunna prata och excistera. Spelar lite mer bakgrundsmusik då, oftast. Om inte passagerarna vill ha högre volym och bara vara. tongue
Sen sänker jag faktiskt volymen en aning när jag kör in på mindre områden eller om jag kör genom stora folkmassor. Ibland får man väl visa lite hänsyn också.. hehe tongue

//Edge

Brodar'n Maffia!
184 Inlägg
12 augusti 2007
BAE skrev:
Mange_C5 skrev:

Mindre utrustade bilar utan AC får köra med rutorna nere och pumpa luft med stereon cool

Wörd!smile

...tror jag, är dock inte helt 100...

Son Of Murphy
782 Inlägg
12 augusti 2007
Själv spelar jag helllre för mitt egna öra än för andras! Jag skiter i hur andra uppfattar ljudet!
Högt, klart ljud med lagom "hårdrocks bas" duger fint för mig!

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
12 augusti 2007
Pepparkakan skrev:
BAE skrev:
Mange_C5 skrev:

Wörd!smile

Hehe.. jasså är det så det fungerar... lol

//Edge

220 Inlägg
12 augusti 2007
BAE skrev:
Mange_C5 skrev:

Haha! lol
Tur att jag har AC då, måste vara hemskt att bli lomhörd bara för att det är en smula varmt i bilen..  big_smile

Mange_C5
Livet är 50/50

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
12 augusti 2007
Jag har ju inte AC då, så jag får väl höja volymen och hissa ner rutorna istället då.. hehe lol

//Edge

Smålänning
7 887 Inlägg
12 augusti 2007
Lagom är bäst, men när avgassystemet gick av så blev det till att överrösta avgasljudet wink

Gillar inte för högt, men det ska vara så att man hör alla detaljer i musiken. Det är också skönt att veta att man har reservkraftten, och inte riskerar att ta sönder nåt om man vrider på lite.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

220 Inlägg
12 augusti 2007
Edge83 skrev:
Jag har ju inte AC då, så jag får väl höja volymen och hissa ner rutorna istället då.. hehe lol

lollol

Mange_C5
Livet är 50/50

trucken
563 Inlägg
12 augusti 2007
målet är ju at det låter skitbra på lägrenivåer o lika bra högt.

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

Sleeper
3 084 Inlägg
12 augusti 2007
en låt är ju jävligt mycket bättre live än på farmors gamla radio. Vem tycker inte det är härligt  när man känner att revbenen håller på knäckas av trycket (fast det kanske är polaren som står  och trampar ner en i dyngan när man stupat på fyllan). Klart låten blir bättre ju högre ljud och ju mer bas man har, mycket härligare att både höra och känna musiken. smile
Senast redigerat av Sushikocken (12 augusti 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

956 Inlägg
12 augusti 2007
Min bil är är ljudisolerad..så det hör inte alls mkt ut...Bra skönt tycker jag..Slipper man skämmas över att det skramlar  i plåten..

eldus veldus

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
12 augusti 2007
Själv så har ja 4 koaxialer 5,25" och 2 6x9or i min bil, funderar även på en bas och två diskanter. En del musik tycker ja om att spela högt, vissa låtar ex dope's Die MF die eller Metallicas No Leaf Clover, får ja som kickar utav, man låter aggressionerna flöda, men ljudet ska ju vara rent också. Annars tappar det ju poängen.

Sedan så kan ja ju erkänna att de känns halvfränt att komma i en bil med en jävla bas i så de hörs ut och man uppmärksammas big_smile, men ja pallar inte på långa vägar att göra det hela tiden! För trots att testosteronet flödar ibland å man dampar lös till en låt som Die MF die, så trivs ja nog bättre då de är bra ljud och man lyssnar på lite sköna låtar med typ Springsteen eller så på lämplig ljudnivå smile

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Abiit, excessit, evasit, erupit
145 Inlägg
12 augusti 2007
Trådstartare
men alltså som jag har fattade det hela nu..! så finns det värkligen ingen annan anldening till att "ni" spelar så högt än att ni e jävligt egoistiska..? eller...? jag spelar självklart högt ibland..! men inte så att rutorna skallrar i bilen eller så att tex numerplåten skallrar..!  jag dämpat över allt där jag kan..! å fått mycket ljud att stanna kvar(dok inte i någon bil jag har just nu, men har bara ljudanlägning under huven just nu) Men jag säger så här RockOn Dude..!!  gör vad ni känner för, låt inte mig hindra er..! men om ni ska spela högt gör det för er själva..!

Abiit, excessit, evasit, erupit - Han har farit, försvunnit, undkommit, störtat iväg.

2 201 Inlägg
12 augusti 2007
anledningen att jag spelar högt, är för att jag gillar hög musik.
o är ljudet byggt på rätt sätt, så hörs inte så jättemycket ut.
en kompis satt i bilen sidan om min (jag hade båda rutorna nere) o han sa: det kunde ju varit lite mer tryck. jag bad han o sätta sig i bilen o då ändrade han uppfattning.
så visst behöver det inte höras mycket ut. sen vet jat att många vill att det ska höras ut, o det är väl ändå fel ställe.
det är ju inne i bilen man sitter, där det ska höras.
det behövs inte höras ut

Sök