3245
Sök

Köpråd: Saab 900 turbo

Move Your Mind
164 Inlägg
17 augusti 2007
Det jag ville ha fram var att i hans gamla bil körde han med original koppling + låda, (vad jag har hört iaf), och det höll ju för mycket mer än standardeffekten.
Även om man har grejor byggda för effekten kan man ju säkert köra sönder dem ändå. (Dock borde det vara lite svårare!) smile

Kanske lite för mycket OT, men men.

/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"

2 164 Inlägg
17 augusti 2007
herrsiba skrev:
Det jag ville ha fram var att i hans gamla bil körde han med original koppling + låda, (vad jag har hört iaf), och det höll ju för mycket mer än standardeffekten.
Även om man har grejor byggda för effekten kan man ju säkert köra sönder dem ändå. (Dock borde det vara lite svårare!) smile

Kanske lite för mycket OT, men men.

Inte en chans att de va orginal kopplingen på den förra bilen men de är vad jag vet.
Sen har jag för mig att de va en annan låda med.

MHV

F

Move Your Mind
164 Inlägg
17 augusti 2007
Ok, har fiskat fram faktan om P-A:s 900:a nu då och jag får ta tillbaka det jag sagt... smile Det var inte originallåda + koppling i den, iaf inte i fas 2 versionen. Dock så var de yttre drivknutarna från Saab 9-5 från 02. Något som är "original" iaf. wink

/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"

107 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
Jag hörde något om att det skulle vara något i saaben som gjorde att pedalerna satt lite mer åt ett håll så att man får sitta lite snett i sätet för att sitta helrätt? Det va ungefär något sånt jag hörde, var ett tag sen så kom inte ihåg om de va exakt så.. men kom tänka på det nyss... så jag undra om detta är något som stämmer eller inte?

Avstängd
914 Inlägg
19 augusti 2007
trollfar1 skrev:
Jag hörde något om att det skulle vara något i saaben som gjorde att pedalerna satt lite mer åt ett håll så att man får sitta lite snett i sätet för att sitta helrätt? Det va ungefär något sånt jag hörde, var ett tag sen så kom inte ihåg om de va exakt så.. men kom tänka på det nyss... så jag undra om detta är något som stämmer eller inte?

Hade du tänkt att köpa en gammal Saab tvåtakt eller v4a så sitter pedalerna snett ja. Men på dom nyare så gör dom inte det. Tro mig jag vet. På min 900a så sitter dom inte snett, inte heller på familjens 9000, nya 900, 9-3, eller 9-5.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

107 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
Okej smile ja var det så på de äldre saabarna så har de säkert rättat till det

Sök